Het is weer zomer en dat betekent flaneren in je favoriete retro voetbalshirt. Voor wie nog een stapje verder wil gaan, komt Pepsi met een verrassende samenwerking die de modewereld op zijn kop zet. De frisdrankgigant heeft de handen ineengeslagen met het Spaanse streetwearmerk Pompeii om een exclusieve en ïnspirerende collectie te lanceren.
Onder de naam ‘La Pretemporada’ haalt de collectie haar inspiratie uit een professioneel voetbal trainingskamp in de zomer. Deze verzameling vangt de creativiteit en het speelse karakter van de sport en is gericht op een nieuwe generatie voetballiefhebbers. De uniseks collectie bestaat uit zeven stukken, waaronder t-shirts, jerseys, een windjack en een pet. Elk item pronkt met Pepsi’s recent vernieuwde merkidentiteit, een visuele verandering die voor het eerst in 14 jaar plaatsvindt. Hoewel het welbekende blauw, rood en wit behouden blijven, krijgt het geheel een eigentijdse twist met een opvallende elektrische blauwe kleur als middelpunt.
Pompeii’s expertise in streetwear gaat naadloos samen met Pepsi’s vernieuwde look, wat resulteert in een unieke mix van sport en stijl. De collectie belichaamt Pepsi’s “Thirsty for More” filosofie, die draait om onbeschaamd genieten en keuzevrijheid. Cosme Bergareche, oprichter en hoofdontwerper van Pompeii, legt uit dat de samenwerking erop gericht is Pompeii’s sterke voetbalcultuur te verbinden met nostalgische herinneringen aan Pepsi’s iconische voetbalgerelateerde reclamecampagnes uit het begin van de jaren 2000.
Luke Gillman, Pepsi’s Director of Design voor Europa, benadrukt de inzet van het merk om betekenisvolle ervaringen te creëren voor consumenten, door in te spelen op hun passies. Met deze samenwerking willen ze modebewuste voetbalfans een unieke kans bieden om hun liefde voor de sport én hun gevoel voor stijl te tonen.
En dan nog een extraatje. Ibiza Mamma Mia is een collectie van Pompeii, gewijd aan de verbinding tussen Italië en Ibiza, de creativiteit en vreugde van het eiland. De items vertellen over de stijl van het eiland en het vermogen om iedereen die een zonsopgang en zonsondergang vanaf Es Vedrà heeft gezien, zich thuis te laten voelen. "Mi casa es tu casa" is een levenswijze, en de collectie is gewijd aan de kleuren van Ibiza en de manier om conventies te trotseren door middel van dromen, fantasie, muziek en voetbal.
Met zo'n shirt ben je deze zomer helemaal klaar om te flaneren en indruk te maken als nooit tevoren.
De de Ibiza-collectie is al reeds verkrijgbaar en vanaf 23 juli is de Pepsi-collectie eveneens verkrijgbaar op de officiële website van Pompeii en in de Pompeii-winkels. Mis deze kans niet om deze zomer te flaneren in de nieuwste sportieve streetwear met een Pepsi of Ibiza-twist.