We kennen Patagonië natuurlijk als de allermooiste regio op onze aardbol, maar in naamsbekendheid is het stukje Chili en Argentinië nu echt wel voorbijgestreefd door Patagonia, het outdoormerk dat inmiddels meer is dan dat. Je ziet niet meer alleen fanatieke wandelaars of bergbeklimmers in de kleding rondlopen, het is voor iedereen hot en dus breidde het merk zich ook maar een beetje uit. Het nieuwste resultaat daarvan is een heus biertje!
Het biertje is het nieuwste product van Patagonia Provisions. Dat is de sidequest die het merk in 2020 lanceerde. We kennen Patagonia natuurlijk van hun sustainable kleding en ze dachten ‘dat kunnen we ook met eten’. Zogezegd, zo gedaan. Inmiddels verkopen ze allerlei organische voedselproducten. Van pasta tot honing via allerlei seafoods. Er is van alles om verantwoord te kunnen eten. En nu voegen ze daar dus een biertje aan toe.
Voor dit goudgele prinsje werken ze samen met elf brouwerijen, die wisten iets beter hoe je de happy juice moet maken. Samen bedachten ze een eigen recept op basis van Kernza-graan. Kernza is een graansoort die erg duurzaam is en broeikasgassen enorm verminderd. Patagonia op het lijf geschreven dus.
Daarbij zullen Patagonia Provisions en de elf brouwerijen 1% van de verkoop van de samenwerking doneren aan lokale non-profitorganisaties die zich inzetten voor het klimaat. Voorlopig worden de biertjes alleen verkocht bij de elf brouwerijen maar we verwachten dat je ze binnenkort gewoon in een blikje kunt bestellen. Dan hoef je niet zelf de oceaan over.