Netflix is de laatste tijd flink bezig met het uitbreiden van haar merknaam. Waar ze eerder nog haar opties aan het verkennen was in de gokwereld, doen ze nu aan dikke samenwerkingen en komen er heuse fysieke winkels. Maak kennis met Netflix Houses.
In een Netflix House kunnen klanten binnenkort shoppen, eten en andere ervaringen opdoen. Het moet een soort combinatie worden van een winkel, restaurant en een locatie voor live-shows. Deze zullen geheel in het teken staan van de bekende series op de streamingsdienst.
Hoewel je het niet zou verwachten van de streaminggigant, heeft Netflix al wel wat ervaring met het runnen van fysieke winkels. Zo heeft het merk al meerdere pop-up stores in de Verenigde Staten gehad. Ze hadden ze een winkel in Los Angeles waar eigen merchandise werd verkocht, maar ook een pop-up store die volledig in het teken van een van haar bekendste series stond. In The Queens ball: A Bridgerton experience , konden fans van de serie zich voor eventjes wanen in de wereld van de bekende serie Bridgerton . Dat smaakte naar meer want Netflix komt binnenkort met haar eigen Netflix Houses , ditmaal betreft het permanente winkels.
Vanaf 2025 kunnen we een winkel van Netflix binnenlopen, om een hapje te eten, een liveshow mee te pakken of even te shoppen. Volgens Josh Simons, vicepresident consumentenproducten van de streaminggigant, was hier een hoop vraag naar. ‘We hebben gezien hoe graag fans zich onderdompelen in de wereld van onze films en tv-series en we hebben veel nagedacht over hoe we dat naar een hoger niveau kunnen tillen’, verklaart hij. We zijn in ieder geval erg benieuwd geworden. Ben je van plan om over twee jaar even binnen te wippen, dan hebben we slecht nieuws voor je. De eerste twee winkels zullen alleen geopend worden in Amerika. Al is het wel de bedoeling dat dit concept vervolgens vrij vlot wereldwijd wordt uitgerold. Voor een portie Netflix & chill hoef je die ene chick dus binnenkort niet meer bij jou thuis uit te nodigen, scheelt weer het nodige opruimwerk.