De Japanse designstudio Nendo heeft een serie aan huishoudartikelen uitgebracht in samenwerking met The Pokémon Company. Wat hierbij opvalt is dat de designs erg subtiel zijn en hiermee gericht zijn op volwassenen.
Nendo geeft zo dus de mogelijkheid om op een subtiele manier je liefde voor Pokémon te laten blijken. In plaats van de herkenbare afbeeldingen is er nu gekozen voor wat meer abstractie. Zo zullen veel mensen op het eerste oog niet eens doorhebben dat dit Pokémon-artikelen zijn. Bij de meeste producten is nog steeds direct duidelijk welke Pokémon bedoeld wordt, maar dit geldt niet voor alle 75 artikelen die Nendo uitbrengt. Gelukkig focust de collectie alleen op de originele generatie aan Pokémons, waardoor alles alsnog herkenbaar blijft.
Deze collectie is vanaf 1 september te koop via de webshop van Nendo.
Nendo vertelt over de collectie: "Hoewel er veel producten met Pokemon zijn, is de Nendo-collectie, in samenwerking met The Pokémon Company, ontworpen als dagelijkse huishoudelijke artikelen voor volwassenen, in de context dat de eerste generatie Pokemon-fans nu volwassen is geworden maar fan in hart en nieren blijft."