Naast dat Memphis een aardig potje kan ballen en hij nog wel eens wat rap nummertjes maakt, staat hij ook bekend als modieus persoon. We kennen allemaal het hoedjes incident nog wel. Maar nu kan hij in zijn eigen merk gaan lopen, hij gooit er namelijk een behoorlijk sicke kledinglijn uit met zijn nieuwe merk MDC Clothing.
Nee, we bedoelen niet de centrale verdediger van Ajax, maar het logo Blind and Deaf to the world , geïnspireerd op het juichen van Memphis: het silhouet heeft twee vingers in zijn oren en geen ogen. Hiermee maakt Memphis telkens weer een statement dat die niet luistert naar de mensen die alleen maar kritiek op hem hebben.
Daarover kwam de spits van Lyon zelf ook nog met een mooi statement: “Al vroeg werd duidelijk dat dit logo iets moest doen met mijn handelsmerk: vingers in beide oren als ik scoor. We hebben precies dat gemaakt wat ik in gedachten had. Als je gelooft in iets dat je kunt bereiken, denk ik dat je het zult redden als je er alles in stopt. Het logo betekent veel voor me, want iedereen zal altijd een mening hebben. Of het nou vrienden zijn of journalisten. Ik sta open voor kritiek, maar ik ben uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de keuzes die ik neem."
Laten we hopen dat we vanavond deze manier van juichen weer mogen zien van de spits.