Vandaag is een wel heel bijzondere dag voor het modelandschap. McDonald's en Crocs hebben gezamenlijk een stapje richting de mode-industrie gemaakt, de collectie komt vandaag uit! Waarom deze samenwerking zo geinig is? Beide partijen spelen flink in op Gen Z. Waar McDonald's druk in de weer is met verduurzamen (ja echt, denk maar aan de vega McKroket) en minder verpakkingsmaterialen, is Crocs druk in de weer met comfort. Beiden zeggen zich in te zetten voor innovatie, dat kunnen we ze wel weer mee geven na het zien van deze stappers.
Modelletje hoor
De Crocs zijn precies zoals we van ze gewend zijn, knalkleuren, zacht plastic en niet moeders mooiste. Maar met deze editie kan je wel echt alle kanten op. Naast vier verschillende paren crocs (in de kleuren paars, rood, geel en zwart/wit) kan je ook drie paar sokken in het zelfde thema scoren. Tot slot heb je ook nog Jibbitz van iconische menu-items, je kent ze wel! Dit zijn die plastic stukjes om je crocs te pimpen.
Trots
De bedrijven zijn nogal trots op de samenwerking, Stijn Mentrop, chief Marketing van McDonald's vertelt hier het volgende over “De samenwerking tussen McDonald's en Crocs is een unieke samenwerking die de creativiteit en innovatie van beide merken weerspiegelt. We zijn trots dat we op deze manier fans over de hele wereld op een creatieve manier kunnen inspireren.”
Charity
We kennen de Ronald McDonald stichting natuurlijk van de grote geel met rode clown. De stichting zet zich in om ouders van zieke kinderen vlakbij het ziekenhuis te laten overnachten en hebben inmiddels elf huizen op Nederlandse grond gebouwd. McDonald's zal een deel van de opbrengsten aan het fonds doneren, ook crocs zal een donatie doen in de vorm van schoenen.
De collectie is af en ligt vanaf vandaag in de winkels! Of we ze echt mooi vinden, laten we even in het midden. Ze zijn wel opvallend en voor het goede doel, dat is natuurlijk waar het om gaat!