In tijden dat alles moderner en nieuwer moet, is het voor merken wel eens lastig om bij te blijven. Sommige dingen moet je natuurlijk nooit veranderen. Als Pringles bijvoorbeeld ineens een andere naam en verpakking zou krijgen zouden wij helemaal in de war raken. Bij sommige merken is het ook wél verstandig om eens een modernisering door te voeren, Lamborghini doet het even voor. Het is niet de eerste keer dat Lamborghini haar
logo aanpast. Toch is het al wel een lange tijd de stier die de hoofdrol speelt in het iconische logo en we kunnen vast verklappen; die is deze keer gelukkig ook niet weggelaten.
Lamborghini
De geschiedenis van onze vrienden van Lamborghini gaat natuurlijk al
way back ! De eerste
auto van het merk rolde in 1963 van de band, maar dat is een verhaal voor een andere keer. Wat interessant is, is dat er tot die tijd een een heel ander logo voor het merk werd gebruikt. Ons doet het een beetje denken aan de Illuminatie driehoek. In de driehoek waren de initialen van Ferruccio Lamborghini opgenomen, had ook wel weer wat. Hierna zagen de Italiaanse ontwerpers het licht en besloten ze de stier in het leven te roepen.
De stier
Toen in 1963 een nieuw logo werd geïntroduceerd, besloot het merk er alsnog iets van de eigenaar in te verwerken. Dit keer werd het zijn sterrenbeeld, je raadt het al, de stier! Dit dier heeft eigenlijk tot op heden centraal gestaan in de logo’s van het supercarmerk. Ook in de nieuwe versie hiervan staat het dier gewoon centraal. De grootste aanpassing van het logo lijkt de kleur. De stier is minder uitgedrukt in het geel, zijn kleur is juist een beetje afgevlakt. Naar ons idee geen slechte aanpassing, je herkent in ieder geval nog dat het een Lamborghini is die voorbij raast!