Het raceteam van McLaren heeft de marketing aardig op orde. Niet alleen valt de felle oranje kleur meteen op en heeft het met Lando Norris een van de populairste coureurs van het moment in huis. Nee, ze hebben ook een uitstekend oog voor samenwerkingen. Van dikke koptelefoons tot sneakers en van koffers tot een smartphone . En nu is het weer raak: McLaren brengt een fles whisky op de markt samen met de whiskylegendes van Jack Daniel’s.
Het klassieke design van Jack Daniel’s heeft plaatsgemaakt voor een snelle look, zowel op de fles als de verpakking. Zwarte en grijze strepen creëren een soort carboneffect en uiteraard komt het oranje van McLaren terug in het design. Maar het belangrijkste is natuurlijk wat erin zit. Daar vind je JD’s Tennessee Whiskey met een combi van 80% mais, 12% gemoute gerst en 8% rogge.
“McLaren en Jack Daniel’s zijn twee van de bekendste merken ter wereld”, vertelt Sophia Angelis, Global Marketing Director van Jack Daniel’s. “We kunnen niet wachten om deze samenwerking te vieren met deze speciale fles die onze gezamenlijke idealen van onafhankelijkheid, authenticiteit en durf vertegenwoordigd.”
De whisky is ook een knipoog naar de zes decennia die McLaren Racing in de benen heeft. De fles en verpakking zijn “een fantastische manier om dit feest met onze fans te delen, terwijl we zowel Bruce als Jack herinneren”, aldus Louise McEwen, de uitvoerend directeur van de Brand & Marketing-divisie van McLaren Racing. Met Bruce en Jack bedoelt ze de oprichters van de twee merken, Bruce McLaren en Jack Daniel.
De whisky zal alleen worden verkocht in een select aantal F1-winkels en bij een beperkte aantal slijterijen. Je kunt dus niet even naar de Mitra hobbelen om jezelf te kunnen bezatten in Lando Norris-stijl. Daarvoor moet je toch even naar een slijterij. Proost!