Decathlon is bezig met een wereldwijde opmars binnen het profvoetbal. Wat ooit begon als een bescheiden all-round sportmerk, groeit nu uit tot een serieuze plaag voor de gevestigde orde met hun eigen merk Kipsta. Van het pleintje om de hoek tot de heilige grasmatten van de Europa League en Conference League, Kipsta drukt keihard haar stempel op het spel. Officiële wedstrijdballen voor topcompetities als Ligue 1, Ligue 2 en de Jupiler Pro League? Check. En nu? Een samenwerking met een absolute wereldster.
Decathlon heeft een wereldvoetballer aan de haak geslagen: Antoine Griezmann, de Franse top aanvaller van Atlético Madrid gaat vanaf nu zijn skills showen op de Kipsta CLR-voetbalschoen en is bovendien betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe modellen. Inmiddels heeft hij er al negen keer mee gescoord, waaronder drie keer in de Champions League. Dus geloof ons: als een killer als Griezmann zijn goals prikt op jouw schoenen, dan weet je dat je serieus meedoet. “Ik vind het geweldig om ambassadeur van Decathlon te worden,” zegt Griezmann. “Dit nieuwe avontuur inspireert mij enorm, omdat het me een unieke kans biedt om direct bij te dragen aan de co-creatie van producten die ik op het veld zal gebruiken, waaronder dus schoenen die voetbalprestaties nog verder zullen verbeteren.”
Met deze monsterdeal laat Kipsta zien dat het menens is. Waar het merk lange tijd werd gezien als de betaalbare en laagdrempelige optie voor de amateurvoetballer, bewijst het nu dat het de strijd met de grote jongens aankan. Naast het hebben van een absolute wereldster is Kipsta ook de officiële balsponsor geworden in een aantal grote voetbalcompetities voor de seizoenen 2024-2025 tot en met 2026-2027 . Naast reguliere competities als de Ligue 1, Ligue 2 BKT en de Jupiler Pro League, hebben ze sinds dit jaar ook het genoegen om de balsponsor te zijn van de UEFA Europa League en de UEFA Conference League. Geen bijrol meer, maar keihard in de spotlights dus.
Waar Kipsta dus ooit een underdog was, schopt het zich nu onverbiddelijk een weg naar de top. De vraag is niet langer of Kipsta mee kan doen, maar hoe hard ze de gevestigde orde omver gaan kegelen. Eén ding is zeker: met Griezmann aan het roer en balsponsor van de grote competities, is het slechts een kwestie van tijd voordat ze niet meer weg te denken zijn uit de wereld van het topvoetbal.