'Onze vis smaakt als de tongzoen van een zeemeermin' van een Arnhemse viszaak is met afstand tot de slechtste slogan van 2019 gekozen. De twee broers die deze titel wisten te bemachtigen lieten heel wat hilarische titels achter hun.
Ieder jaar worden de allerslechtste slogans van ons kleine landje verzameld. "Mensen kunnen een foto opsturen als ze een slechte slogan hebben gevonden en die publiceren we dan op de site", legt organisator en neerlandica Christine Liebrecht uit. Een tienkoppige jury stelt een shortlist samen. Liebrecht verdenkt sommige winkeliers en bedrijven ervan dat ze met opzet een slechte slogan verzinnen en die ook zelf insturen. De kans is groot dat de eigenaars van de Arnhemse viszaak dat ook gaan doen. "Nu ik weet dat deze verkiezing bestaat, wil ik hem ook elk jaar winnen." lieten ze weten.
Het is voor de achtste keer op rij dat het platform Slechte Slogans de Verkiezing de slechtste slogan organiseert. Van 3 tot en met 8 december konden mensen via sloganverkiezing.nl hun stem uitbrengen op de tien genomineerde slogans die werden uitgekozen door een deskundige jurypanel.
2019
De genomineerden van 2018
Winnaars van voorgaande jaren:
2018: We doen wel vrouwen maar knippen ze niet
2017: Van kop tot kont, worst in de mond
2016: Zit je haircut
2015: Iedere paal gaat er in
2014: Een timmer timmert, een tandarts boort … maar wij zitten lekker in Velsen Noord
2013: It’s de Cock that makes the man
2012: Hema, de worst musical ever
Het winnen of meedoen aan de “slechte” verkiezing klinkt vrij onschuldig en vooral lachen. Maar kan ook voor een flinke boost zorgen. Niet alleen tijdens de verkiezing, maar ook daarna krijgen de bedrijven veel aandacht. Jan-Hein de Cock van de gelijknamige Tilburgse modezaak kan hierover triomfantelijk meepraten. Hij won zes jaar geleden de verkiezing met ‘It’s De Cock that makes the man’. Mensen komen er speciaal voor naar zijn winkel.