McDonalds China is introducing a new Oreo x Spam burger on December 21. There will be 400,000 produced and sold. (Look, I saw this so you have to see it too. Sorry, that's how it works).
Sommige culinaire activiteiten kun je misschien beter in je eigen keuken uitvoeren. Toch besloot de Chinese keten van McDonald's om een eh... verrassende burger de markt">op de markt te gooien. We weten niet hoe we het beter in kunnen leiden. Welke gek heeft tenslotte de combinatie van oreo koekjes en smac bedacht? Het erge is: we zijn eigenlijk nog een klein beetje benieuwd hoe het smaakt, ook.
'Gelukkig' blijft dit monster voorlopig beperkt tot China.
"Keep your friends close and your enemies closer," is het gezegde. Misschien dacht China dat in bepaalde mate ook. Een Twittergebruiker ontdekte dit monster op weiboo (de Chinese Facebook) en besloot het te delen met z'n volgers. Daar kwam, hoe kan het ook anders, het nodige commentaar op. De voornaamste vraag was: "Waarom!?" Daar wilde Daniel, de persoon die dit pareltje deelde, wel over speculeren. "Jullie vergeten dat McDonald's een Amerikaanse keten is. Dit is eigenlijk een manier van oorlogvoering," grapt hij in een rake tweet. Want ja, wat doet er meer pijn dan dit monster? We vermoeden dat menig Amerikaan een hartverzakking krijgt bij het aanschouwen van deze creatie.
McDonalds China is introducing a new Oreo x Spam burger on December 21. There will be 400,000 produced and sold. (Look, I saw this so you have to see it too. Sorry, that's how it works).
Allereerst is het de moeite waard om aan te geven dat de Chinese mensen hier ook niet op lopen te wachten. Culinair gezien lopen we misschien wat uiteen met de Aziatische buren, maar ook zij vinden deze combinatie dubieus. Toch komt de burger echt op de markt. Ok, wel lekker gelimiteerd. De 'oreo x spam' burger ligt in de schappen op 21 december en er worden er maar 400.000 van gemaakt. Als je kijkt naar de totale bevolking van China, is de kans groot dat deze in no wel op zijn. Tja, geef ons dan maar gewoon de McKroket en de burger met lokale kaas als exclusieve verschijningen. Dat kunnen we nog begrijpen.