Een goede marketingmanager is goud waard. Iemand die absoluut een bonus verdient is de marketingboy van de Burger King in Costa Rica, die met een geniale pr-stunt viraal gaat.
In de selectie van de Costa Ricaans voetbalclub Alajuelense speelt een speler genaamd Jonathan McDonald. 'Daar moeten we iets mee doen', dachten ze op de marketingafdeling terwijl ze op een Whopper aan het kauwen waren. En zo kwamen ze op het lumineuze idee om zijn achternaam voor een keer te veranderen in 'Burger King'.
Burger King
Toen McDonald inviel in de wedstrijd moesten kijkers twee keer knipperen met hun ogen. Normaal gesproken speelt iemand met zijn eigen naam op zijn shirt, maar dit keer stond er dus Burger King boven het rugnummer 19. Dit is toch briljant jongens. De actie gaat viraal over 't interwebs, met alle gratis publiciteit tot gevolg. Die besteding aan de club is al lang en breed terugverdiend. We mogen toch hopen dat Jonathan McDonald ook een paar procent heeft gekregen.