Volgens veel mensen is de Premier League een van de
beste competities ter wereld. Met clubs als Arsenal, Liverpool, Chelsea
en Manchester United is het een competitie vol Europese grootmachten. En als je
nu de Premier League wilt kijken, heb je één abonnement nodig. Maar we hebben
slecht nieuws: vanaf volgend jaar heb je er twee nodig.
Zit jij bij Viaplay? Dan hebben we goed nieuws, want dan
zit je meestal wel goed. Maar als je écht een diehard Premier League-fan bent
en geen enkele wedstrijd wilt missen, dan moet je er een Prime Video-abonnement
bij nemen.
Prime Video
Een klein deel van de uitzendrechten is namelijk in
handen gekomen van
Prime Video. Het platform waar je voorheen je favoriete
series en films keek, zendt binnenkort ook Engelse wedstrijden uit. Viaplay
staat vooral bekend om het uitzenden van sport zoals voetbal, darts en Formule
1. Maar waarom heeft Prime Video nu ook een stukje van de koek? De kijkers van
Viaplay zullen niet heel blij zijn. Want van de 380 wedstrijden worden er 38
uitgezonden op Prime Video, dat is zo’n 10 procent van het totale aanbod.
Duels om 13:30 uur
Om welke wedstrijden gaat het precies? Het zijn met name
de duels die om 13:30 uur Britse tijd gespeeld worden. Zolang je een
Viaplay-abonnement hebt, kun je de rest van de wedstrijden dus blijven kijken.
Maar als je echt alles wil zien? Tja, dan moet je er toch aan geloven: Prime
Video erbij nemen.
Wat is de eerste wedstrijd die Nederlandse fans zonder
Prime moeten missen? Dat is het duel tussen Aston Villa en Newcastle United. Er
is dan ook flink wat kritiek vanuit Viaplay-kijkers. Ze betalen al genoeg, en
dan worden ze ook nog een paar wedstrijden door de neus geboord.
Maar hoe komt het dat Prime Video ineens de rechten heeft
voor
Premier League-wedstrijden? Dat is niet officieel bekend, maar de kans is
groot dat er een flink bedrag mee gemoeid is.
Dus, wat ga jij doen? Laat je die 38 wedstrijden schieten
en blijf je lekker bij Viaplay hangen? Of ben je een diehard en sluit je ook
nog een Prime Video-abonnement af? De keuze is aan jou.