ANWB gaat als een hoge snelheidstrein tekeer met de nieuwe knalgele campingpakken. De foute trainingspakken zijn een ware hit, aangezien de eerste oplage van 2000 stuks binnen twee dagen de deur uit vloog. In september kunnen we nieuwe hitte verwachten van de toeristenbond, waardoor jij jouw nieuwe look als ANWB-stelletje kun perfectioneren. ANWB-stelletje
Als je tijdens het lezen van dit artikel al met je vriendin op de tandem was gesprongen om dit geweldige maatpak te halen, kunnen jullie beter terugkeren. De gele pakken gingen als warme broodjes over de toonbank, waar marketing en sales manager Ellen Visscher heel blij mee is. “Het is de grootste hit in onze gele ANWB-familie. Dat binnen twee dagen alle pakken zijn verkocht, overstijgt onze grootste verwachtingen. Het is hip om een ANWB-stelletje te zijn.” Ja, dat laatste las je goed. Het is verdomme hip om met je vriendin in precies dezelfde kleur op een Zeelandse polderweg naar de VVV-balie te fietsen!
Budgetwinkels
Een aantal jaar geleden hing er nog een negatieve klanktoon aan de cliché ANWB-stelletje. Het is reuzeknap hoe de toeristenbond dit cliché heeft weten te omarmen en om te zetten naar iets cools. Het heeft alles te maken met de hype van vorig jaar, waarin goedkope merken ineens met exclusieve kleding op de markt kwamen. Sokken van de Lidl, slippers van de FEBO of een onderbroek van de Wibra. Steeds vaker zag je onder twintigers en dertigers de budgetwinkels op hun outfit pronken.
September
Toch blijft de marketingstrategie van de ANWB uniek. Niemand anders kan het begrip ANWB-stelletje zo uitmelken als de toeristenbond dat doet. Op de positieve manier dan hè. Ellen gaf trouwens aan dat ons nog veel meer te wachten staat: “In september komen we terug met vierduizend pakken, zowel in de winkel als op de webshop. Kindermaatjes, warme sloffen, alles erop en eraan.” Wij van FHM liggen eind augustus al voor de ANWB-winkel te kamperen.