Casio viert haar 50-jarig jubileum met de recreatie van de Casiotron

Het Britse merk Casio produceert al 50 jaar horloges en dat moet  gevierd worden. dit doet de fabrikant door een iconisch model een nieuw leven in te blazen. De Casiotron behoudt zijn originele features, maar krijgt ook een modern tintje mee van het Japanse elektronicabedrijf.

Casio is een veelzijdig merk dat buiten horloges ook rekenmachines, digitale camera’s en kassasystemen produceert. Het werd in 1946 overgenomen door vier zoons uit de Japanse Kashio familie. In 1957 werd de bedrijfsnaam verengelst naar Casio.

Casiotron

De Casiotron is een horloge dat zijn oorsprong vindt in 1974, toen het horloge voor het eerst op de markt kwam. Het was het eerste digitale horloge ter wereld waar ook een kalenderfunctie in opgenomen was. Het merk heeft altijd gestaan voor het vergemakkelijken van het leven van de consument. Dit houdt in het geval van de Casiotron in dat ze met de komst van de kalenderfunctie op de noodzaak om de kalender elke maand te corrigeren wegnamen.

Modern tintje

Het digitale uurwerk wordt natuurlijk niet helemaal zoals de eerste versie teruggebracht. Om het ontwerp te moderniseren heeft Casio een aantal toevoegingen bedacht om het horloge helemaal bij de tijd te laten horen. Qua uiterlijk betekent dit een beter af te lezen wijzerplaat, die in het donkerblauw is uitgevoerd. De paneelafdekking is gegroefd aan de zijkant en lijkt van luxe kwaliteit te zijn.  Zo is het oplaadsysteem van het horloge uitgerust met Solar technologie. Solar houdt in dat het horloge door middel van blootstelling aan zonlicht wordt opgeladen en op die manier dus erg duurzaam is. Het horloge beschikt ook over de nodige Bluetooth functies om hem met jouw telefoon te verbinden.

Het vernieuwde model van de Casiotron wordt in een gelimiteerde oplage van 4000 stuks geproduceerd. Wat je hiervoor betaalt? Zo’n 520 euro, maar dan heb je ook wat!

Reageer op artikel:
Casio viert haar 50-jarig jubileum met de recreatie van de Casiotron
Sluiten