Aptera produceert de meest efficiënte elektrische auto ooit

Na jaren wachten is het nu eindelijk tijd. Aptera onthulde lang geleden al hun prototype, maar ze beginnen nu eindelijk met de productie. Het opvallend innovatieve EV-bedrijf gaat eindelijk hun driewielige concept in praktijk brengen en een nieuwe stap zetten in het vervoersnetwerk van de wereld.

Aptera was ‘s werelds eerste elektrische voertuig op zonne-energie dat voor het meeste dagelijkse gebruik niet hoeft te worden opgeladen, waardoor je de vrijheid hebt om meer te doen met minder impact op het klimaat.

Stroom opwekken

Hoewel Aptera hun belofte van één keer opladen per 1.600 km niet helemaal waarmaakt, heeft de driewieler alsnog een bereik van 700 km. De druppelvormige Launch Edition van het merk heeft geïntegreerde zonnepanelen in de neus en het dak. Hierdoor kan de Aptera maar liefst 65 km aan stroom per dag opwekken.

Aptera
Foto: Aptera

Efficientie

In een poging om ‘het meest efficiënte voertuig’ ooit te maken, moest Aptera de vorm van het jarenoude model volledig opnieuw bedenken. Dit resulteerde in deze aerodynamische look met een onpeilbaar lage luchtweerstandscoëfficiënt. Bovendien weegt hij tot 65% minder dan de meeste moderne elektrische auto’s.

Aptera

Hoewel hij ook kleiner is dan de meeste andere elektrische auto’s, is hij gemaakt met jou en je bagage in het achterhoofd. Met best veel opslagruimte aan de achterkant heb je genoeg ruimte om jouw spullen mee te nemen waar je ook heen gaat. Natuurlijk blijft duurzaamheid voorop staan, maar het is toch onhandig als je niks zou kunnen meenemen. Ondanks de duurzaamheid probeert Aptera snelheid en kracht ook mee te nemen en dat is ze gelukt. Het productiemodel heeft een acceleratie van 0-100 km/u in minder dan vier seconden en een zinderende topsnelheid van 160 km/u.

Wees jaloers op je milieuvriendelijke buren met Aptera’s Launch Edition EV. De meest efficiënte en milieuvriendelijke auto ooit gaat zo’n 35.000 euro kosten. Koopje toch?

Reageer op artikel:
Aptera produceert de meest efficiënte elektrische auto ooit
Sluiten