De Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2019 is een beest van een motor

We wisten al dat de Aprilia Tuono V4 1100 Factory beestachtig goed was, maar nu is ‘ie zelfs nog een stuk beter. Terwijl het bakbeest al een shit load aan vermogen had en de perfecte balans, hebben ze hem alsnog weten te verbeteren. De Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2019 is de perfecte bike voor op de weg en je kunt er stiekem best een uitstapje mee maken naar het circuit.

Aprilia Performance Ride Control (APRC)

Dit is een hele mond vol, het staat voor alle elektronische hulpmiddelen die ze toegevoegd hebben aan de Tuono. Geloof ons, dat zijn er aardig wat. Traction control, wheelie control, ABS en zelfs launch control doen je haast denken aan een cockpit in een dikke jet. Tot nu toe niks nieuws vergeleken met de versie uit 2017. De elektronisch verstelbare Ohlins-vering is hetgeen dat hem zo nieuw maakt. Deze zijn manueel en semi-automatisch in te stellen.

In het laatste geval past het systeem de vering aan voor de beste grip en balans. Het systeem past zich aan op basis van de snelheid, lean angle, remmen en andere parameters. Je kunt zelf bepalen hoe strak je jouw machine wilt afstellen en er zitten alvast drie presets op: Track, Sport of Road.

Specs

Het 1100 cc v4 blok levert je heel veel aandacht op op de weg. Even revven bij het stoplicht en mensen verdraaien hun nek. Met 175 pk zorgen ze ervoor dat het een van de krachtigste naked bikes is die je kunt krijgen. Met de quickshifter en autoblipper is de Tuono heel goed te besturen en is hij een stuk minder voorspelbaar dan motors met een vergelijkbaar vermogen. Super betrouwbaar dus en hij ziet er ook nog eens lekker sportief uit.

 

Reageer op artikel:
De Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2019 is een beest van een motor
Sluiten