Review: Teufel Mute is dé koptelefoon voor de reizende muziekliefhebber

Een koptelefoon die de naam Mute draagt. In eerste instantie is het misschien niet de meest logische benaming, maar als je hem op doet dan begrijp je het. Door de Real Time Noise Cancelling die in de koptelefoon zit wordt alle ruis op de achtergrond onderdrukt. In de trein kan je zonder enig probleem een film kijken, zonder dat je last hebt van je bellende buurvrouw of etende coupé-ganger. Als je net zo van muziek houdt als wij dan weet je dat de bass het belangrijkste onderdeel van toffe muziekervaring is. Doordat het achtergrondgeluid weg wordt gezuiverd komt de bass des te meer tot zijn recht en kan je ongehinderd genieten van je tunes.

1. Looks
De mute is een mean looking headphone om het zo maar even te zeggen. Niet te bulkig, aan de elegante kant en toch stoer. Met mooie lederen afwerking en smalle hoofdband is het een vintage cabrio onder de koptelefoons.

2. Sound
Teufel omschrijft de Mute als de koptelefoon met de meeste bass op de markt en dat snappen we wel. Los van het feit dat de ruisonderdrukking geweldig werkt wordt er ook een aardige bak bass op je trommelviezen afgevuurd. Zonder dat je daarbij een piep in je oren hebt als je ‘m afdoet, oveirgens. Je kan op elke denkbare plek muziek luisteren en opgaan in je muziek dankzij een puik werkende ruisonderdrukking.

3. Gebruikersgemak
Je prikt een kabel in de Mute, het andere uiteinde gaat in je telefoon en voilà. Voor de ruisonderdrukking stop je een batterijtje in de linker koptelefoon en dan ben je er helemaal klaar voor. Hij weegt niet te veel, ongeveer net zoveel als een appel, en komt met een handig en smal opberghoesje dus je kan hem overal veilig mee naartoe nemen. Conclusie: Een echte aanrader als je opzoek bent naar een koptelefoon waarmee je op luidruchtige plekken lekker van je muziek kan genieten. Een goede prijs-kwaliteit verhouding en een heerlijk helder geluid. Dit is een blijvertje.

Hier kun je de Teufel Mute zelf bestellen.

Winnen? Wij geven 1 exemplaar van deze kekke koptelefoon weg!
Beantwoord de volgende vraag via Instagram of in de comments hieronder.