De gloednieuwe Range Rover is een prijzige en belachelijk dikke terreinwagen

De nieuwe Range Rover is nu eindelijk officieel uit. Vorige week schreven we al over deze bullebak, omdat de beelden van deze bolide al waren uitgelekt. Maar nu kunnen we met zekerheid concluderen dat Range Rover trouw blijft aan de klassieke vormen en designs. Er is dan ook, apart van het achterwerk, niet zo veel veranderd aan het design van de Britse vriend. Het mag de pret niet drukken, want de wagen straalt evengoed pure Engelse trots uit. Echter hangt hier ook een flink prijskaartje aan vast.

Oog voor luxe

Deze wagen straalt pure luxe uit, maar is ook gelijk een familiaire bolide. Je kan er namelijk zeven mensen in kwijt. Bijna een limousine dus. Ook heeft de koets zoals verwacht geen gebrek aan luxe snufjes. Je kunt bijvoorbeeld het gehele infotainment-systeem besturen door met Amazon’s Alexa te praten. Logisch ook dat de bolide is afgeladen met schermen. Range Rover is daarnaast nog een stapje verder gegaan. Je hebt namelijk de mogelijkheid de bak in en uit te parkeren door middel van je smartphone. Next level autorijden noemen we dit. Om dit allemaal mogelijk te maken gebruikt het beest zeventig computers. Deze computers zorgen ervoor dat alle taken goed worden uitgevoerd. Om er zeker van te zijn dat alles up-to-date is heeft de bak een extra haaienvin-antenne op het dak gekregen. Deze ondersteunt de nieuwe over-the-air-software-updates die achter de schermen worden uitgevoerd zonder dat jij er iets van merkt. Sterk staaltje techniek voor zo’n oude lullen bak.

Elektrisch mormel

Zoals bij andere merken ook kun je bij deze Range Rover uit verschillende motoren kiezen. Het neusje kan gevuld zijn met een respectvolle hybride van 510 pk. Ben je nog niet klaar voor een elektrisch mormel? Vrees niet, Range Rover komt ook met vier zescilinder diesels en niet te vergeten een megadikke V8. De V8 ramt je met een keurige 530 pk over de snelweg heen. Hij sprint in 4,6 seconden naar de honderd. Dit doet hij vanzelfsprekend wel in stijl. Net als Rolls Royce en andere automerken heeft Range Rover aangekondigd dat er in 2024 een volledig elektrische versie aankomt. Helaas houdt Range de cijfers nog even voor zichzelf. Wel weten we dat dit nieuwe model geen koopje zal worden. Het goedkoopste model met de zwakste motorisering zal exclusief opties voor een bedrag van 160.385 euro over de toonbank gaan. Voordat je ‘m koopt is het dan ook verstandig om even langs je hypotheekadviseur te gaan…

Reageer op artikel:
De gloednieuwe Range Rover is een prijzige en belachelijk dikke terreinwagen
Sluiten