Future Motion knutselt weer een hele dikke OneWheel in elkaar

We hebben vast allemaal wel eens iemand zien balanceren op een bord met één wiel. Waarom doen mensen dit zichzelf aan? Echter zijn deze borden mega ziek en kunnen ze je beste vriend worden in de stad. Wel moet je dit apparaat dan goed onder de knie hebben want het is nog een knap lastig kunstje. Na eenmaal goed geoefend te hebben staat de wereld voor je open. Scheur over de straat en jakker van stoepjes af. Kortom, word de opperbaas van de skaters. 

Modellen

Na het debuut van de OneWheel in 2015 raakte het merk razend populair. Ook de concurrenten hebben lekker mee gesnoept. Zo heb je het Boosted Board en natuurlijk die elektrische stepjes. We zien het aantal van deze apparaten met de dag stijgen. Dat is niet zo gek, want het rijden hiervan is gewoon echt lijp. De OneWheel kent onderhand flink wat modellen. Nu komen er weer twee boards bij. De Pint X en de OneWheel GT. De GT is het nieuwe vlaggenschip van de reeks en de Pint X is het kleinere broertje daarvan. De Pint X is gebaseerd op het bijna gelijknamige voorafgaande model, de Pint. Dit nieuwe bordje heeft er geen moeite mee om een afstand af te leggen van 29 kilometer. Dit doet de eenwieler zelfs met een topsnelheid van 25,75 km/u. In vergelijking is dit even snel als zo’n elektrische scooter met blauw kenteken die je wel eens in de stad ziet rond karren. De OneWheel GT is nog even een standje extremer. Deze knalt met een stevige 30 km/u over de stoeptegels heen en kan dit zo’n 51 kilometer volhouden. We mogen het een klein wonder noemen dat we hier geen kenteken voor nodig hebben.

OneWheel

Ook kun je prima ’s nachts rond karren. Een OneWheel beschikt namelijk over een ingebouwde kop- en achterlamp. Zo word je dus altijd goed gezien. Daarbij zit er een hendel ingekerfd zodat je het plankje altijd lekker kunt vasthouden. Over vasthouden gesproken, we moeten bekennen dat deze apparaten niet erg goedkoop zijn. Je kunt de Pint X krijgen vanaf 1.200 euro. De GT zal een flinke 1.900 euries uit je zak trekken. De verschepingskosten zitten hierbij nog niet eens inbegrepen. Best een aankoop dus. Toch blijft het echt een dik bord. Wij zouden er wel een willen.

Reageer op artikel:
Future Motion knutselt weer een hele dikke OneWheel in elkaar
Sluiten