NØLSON bestaat zeven jaar en viert dat met dikke korting op de beste basics

Het blijft altijd een ongelofelijke klus om het ideale overhemd te vinden. Grote ketens zijn betaalbaar maar van slechte kwaliteit en het alternatief is een luxe merk dat naast erg duur ook vaak te formele overhemden biedt. Het vacuüm daartussen besloot NØLSON op te vullen. En met succes. Inmiddels bestaan ze al 7 jaar en dus is het tijd voor een feestje. Je krijgt nu 20% korting op de gehele collectie. En dat is uniek want normaal geeft het bedrijf nooit korting.

NØLSON

In 2016 hikte oprichter Niek Koedam dus tegen dat probleem hierboven aan. Hij kon gewoon nooit het perfecte hemd vinden. Na de oprichting bleek eigenlijk snel hoeveel behoefte er was aan een merk als NØLSON. “Via bekende mensen en uit het eigen netwerk begonnen de orders binnen te stromen. Twee jaar na de oprichting konden we al onze eerste vestiging openen op de Govert Flinckstraat”, vertelt Niek.

Na die eerste twee jaar breidde Niek het team ook een stukje uit. Janne ten Barge werd onderdirecteur en vorig jaar trokken ze content creator Robin aan. Ook hielden ze het al snel niet meer bij alleen hemden. Zo verkoopt NØLSON inmiddels alle basics voor boven de riem, zoals ze het zelf zeggen. Voor sweaters, hemden, polo’s, jasjes en vesten kun je terecht bij de vestiging in de Pijp. Of gewoon lekker online, natuurlijk. Inmiddels kleedt het merk BN’ers als Lil’ Kleine, Kaj van der Voort, Dani de Wit, Jeffrey de Lange, Kevin, Antoon en Arnold Bruggink.

NØLSON
Niek Koedam (L) en Janne ten Barge (R) / Foto: Michelle Piergoelam

Succes

Het succes van NØLSON zit hem in drie punten. Naast de prijs-kwaliteitsverhouding is de branding sterk en vooral gericht op de jonge, stijlvolle man. Het derde punt is het design: het ontwerp is clean. Geen fleurige boorden of opvallende knopen, maar gewoon een mooi shirt. Daarbij is de pasvorm perfect voor het figuur van de jongere man. Het zit dus goed en is eigenlijk altijd geschikt. Deze succesformule zorgt ervoor dat ze nu al zo’n 80.000 items hebben verkocht.

NØLSON is ervan overtuigd dat zij met NØLSON tot de top 5 van kledingmerken van Nederland kunnen behoren. Dat is dan ook het toekomstplan: blijven groeien en ontwikkelen om dit uiteindelijk te kunnen behalen. Daarbij hoort het uitbreiden van de collectie om nog meer kwalitatieve basics voor de man aan te kunnen bieden.

Sale

Wil jij nou zo’n mooi item op de kop tikken? Dan hebben we goed nieuws, want speciaal voor hun verjaardag geven ze 20% korting op de hele collectie. De sale duurt van 24 maart t/m  31 maart. Check nolson.nl en benut dit buitenkansje.

In samenwerking met NØLSON

Reageer op artikel:
NØLSON bestaat zeven jaar en viert dat met dikke korting op de beste basics
Sluiten