Opgericht door Franco Sbarro in het begin van de jaren zeventig, is Sbarro een Zwitsers automerk dat voornamelijk handelt in replica's, sportwagens en kleine projecten.
Ondanks de kleine omvang van het bedrijf wist Sbarro naam te maken door een aantal
opmerkelijke concepten en prototypes te introduceren. Hierbij hoorde ook een lijn
met twee waanzinnig krachtige hatchbacks. De eerste van de twee was de ‘Super Twelve’, een kleine asfalthapper met een V12. Met twee inline-zes cilinders uit de Kawasaki Z1300 aan elkaar gekoppeld kun je wel stellen dat dit een hatchback op steroïden is.
Een paar jaar na de lancering van de ‘Super Twelve’, volgde de ‘Super Eight’. Dit klinken als sterke speciaalbiertjes, maar niks is minder waar. Sbarro wist de lat een stuk hoger te leggen door
met de ‘Super Eight’ meer power in een kleiner jasje te stoppen. Hoewel de carrosserie vergelijkbaar was met de ‘Super Twelve’, moesten ze de motor wat aanpassingen geven om het gevaarte niet uit elkaar te laten knallen. In het midden werd een 3.0L V8 van Ferrari's 308 GTB gemonteerd en met 260pk nog steeds een beest. Samen met een reeks andere Ferrari-onderdelen mocht deze rammelbak zich bijna tot een supercar benoemen. Denk je, ik wil dit ding op mijn oprit hebben? Dan kan dat. Ondanks het feit dat er vermoedelijk maar één ‘Super Eight’ is gebouwd, is dat exemplaar zojuist te koop verschenen op het
Belgische Speed8 Classics platform , waar de prijs op aanvraag beschikbaar is.