De ontwikkeling van technologie raast voort met een vliegensvlug tempo en het gaat er al jaren over. De vliegende auto. Maar wanneer wordt het nou echt een keer tastbaar voor de doorsnee burger? Niemand die het weet, maar het kan ineens snel gaan. Er zijn namelijk een aantal prototypes die veelbelovend zijn. Zo is er ook een prototype zonder vleugels. De wagen uit Silicon Valley neemt een stuk minder ruimte in en klinkt als een gat in de markt.
Je zal wel denken, een auto zonder vleugels? Dat gaat in strijd met alle natuurwetten, want om op te stijgen heb je die toch echt nodig. Gelukkig hebben de knappe koppen van Alef Aeronautics daar iets op verzonnen. Vleugels worden overbodig met het prototype: Model A.
Om zo’n wagen zonder vleugels de lucht in te krijgen, moesten de mannen van Alef Aeronautics overal een oplossing voor verzinnen. Allereerst het gewicht natuurlijk. Het lijkt van de buitenkant op een nieuwe Maserati , maar schijn bedriegt. Het geraamte van Model A is volledig gemaakt uit gaas. Dit maakt Model A zo licht als een veertje. Het opstijgen en landen werkt net zoals in sciencefiction films. Onder de vliegende auto bevinden zich motoren waardoor deze halve batmanmobiel verticaal kan landen en opstijgen.
Dit is echt een gat in de markt. Al die vliegende auto’s met vleugels zijn namelijk niet praktisch voor de openbare weg. Het wordt lastig om een wagen met vleugels over de A10 te sturen. Model A is daar de oplossing voor. De wagen uit Silicon Valley moet namelijk ook op de openbare weg kunnen rijden. Dit ga je natuurlijk alleen doen als het rustig is, want als er file staat vlieg je er natuurlijk lekker overheen. Dit kan helaas wel met maximaal 40 km/u. Daarom is het lekker om na de file gewoon weer 100 te rijden op de weg.
De grootste grap aan de Model A is dat je hem mag besturen als je een drone-brevet bezit. Je hoeft dus geen vlieglessen te nemen. Wij verwachten wel dat dit aangepast gaat worden, want anders wordt het een soort videogame over de snelweg. De Model A is vanaf 2025 te koop in Amerika voor zo’n 300.000 dollar. Prima prijsje om de file altijd over te slaan toch?