Op het eerste gezicht ziet deze Mustang">Ford Mustang er nog vrij normaal uit. Schijn bedriegt zullen we maar zeggen, want er zitten bijna geen originele onderdelen meer in dit monster. Ringbrothers heeft namelijk maar liefst 4.200 uur gespendeerd om deze bak flink te upgraden. Dat zijn omgerekend 175 (!) werkdagen. Maar hoe kan het dan deze Mustang er nog steeds zo ‘gewoon’ uitziet?
Nou, dat komt door het feit dat de meeste uren in de binnenkant van de koets zitten. Een op het oog vrij originele Ford Mustang die van binnen volledig onder handen is genomen. De droom van elke man, right? Ringbrothers heeft zich wederom van haar sterkste kant laten zien.
Nu gaan we jou natuurlijk even haarfijn uitleggen waar Ringbrothers allemaal aan heeft lopen sleutelen. Nou, zo’n beetje elk onderdeel van de originele Ford Mustang uit 1964 is vervangen. En niet door de eerste de beste onderdelen, maar door eenmalige onderdelen die speciaal door Ringbrothers zijn gemaakt. Daar ben je wel even zoet mee, kunnen we je vertellen. Het verklaart ook al enigszins waar die 4.200 uren vandaan komen.
De moderne 5-liter Ford Coyote V8 motor is aangepast met op maat gemaakte uitlaatspruitstukken en een Flowmaster-uitlaat. Door een Penske Racing-schroefset vlieg je comfortabel door de bochten en ook even speciale aandqacht voor de fraaie 18-inch velgen. Ringbrothers heeft vanwege het tour-karakter van de cabrio ervoor gekozen om van de Mustang een automaat te maken.
Toch is er ook het nodige werk verricht aan de buitenkant van de auto. Er was namelijk bloed, zweet en tranen voor nodig om het chassis weer om te vormen tot een unibody. De aanhouder wint, want het is de mannen toch gelukt om dit te realiseren. Hierdoor is de lengte van de wagen met ongeveer twee centimeter toegenomen ten opzichte van het origineel. Daarnaast zit de nieuwe grille van de Mustang ongeveer vijf centimeter verder naar achter. Genoeg geluld, tijd voor de plaatjes!