Het Italiaanse tweewielergigant Piaggo presenteert vol trots hun nieuwe modellen van de Beverly. Rijd rond als Martijn Lakemeijer en Sigrid ten Napel in de videoclip ‘Hoe’, op deze mooie stijlvolle Italiaan. De nieuwe scooters bevatten verbeteringen op vrijwel elk vlak, ideaal voor de frequente scooterfanaat. Om er nog een schepje bovenop te doen komen ze meteen met een sportieve uitvoering: de Beverly S.
Twintig jaar geleden bracht Piaggio de eerste Beverly op de markt, wat toen destijds als een ware revolutie gold voor de transportatie binnen de stad. Het ontwerp brak enkele records, waarna de Beverly een blijvertje is gebleken. Sinds 2001 is de scooter constant vernieuwd, wat in 2021 resulteert in een unieke cross-over die door de hoge wielen en verbeterde prestaties een perfecte combinatie is van macht en power. Zowel in de stad als op de provinciale wegen is deze knaller uiterst geschikt, omdat je geen moment de controle verliest door de stabiliteit en grip. Verder is de scooter beschikbaar met zowel 300 als 400 cc, voor alle soorten rijders. Zowel de 300 als de 400 cc is overigens ook als sportief model beschikbaar.
Het geraffineerde ontwerp van Piaggio komt ook bijzonder goed naar voren in hun sportieve model, de Beverly S. Dit is het sportieve zusje van de New Beverly, waar de voorkant een boost heeft gekregen en het gespierde silhouet aan de zijkanten langzaamaan smaller wordt aan de achterkant. In het midden van het stuur zit een LED-koplamp, voor als de scooter zelf nog niet genoeg indruk maakt op de andere weggebruikers. Verder is er echt gelet op details, waar de Beverly zich kenmerkt door soepel in elkaar overlopende stoffen op het zadel en glanzend metaal. Verder zorgen de zeven dubbele spaken in de wielen voor de gewenste stabiliteit tijdens het rijden.
De kleuren zijn ook lekker. Het normale model is beschikbaar in twee tinten grijs, de een wat frisser, de ander wat chiquer. Daarbij komt nog de kleur ‘Blu Oxygen’, die weer perfect is om langs de kust een mooie tour te maken. De sportieve Beverly ruilt het blauw in voor een oranje, zodat meteen duidelijk is dat deze voor de tourmonsters is. Binnenin is ook het nodige verbeterd: de efficiëntie van de 300 cc HPE-motor is 23% krachtiger dan zijn voorganger, met 16% meer koppel. De 400 cc HPE-motor heeft sowieso een flinke upgrade gekregen, aangezien er voorheen alleen een 350 cc-versie beschikbaar was. Met een 17% hoger maximumvermogen ben jij nog sneller op je werk en, misschien nog wel belangrijker, weer thuis. Met 35 pk heeft de Beverly 400 de beste gewicht/vermogensverhouding in zijn categorie.
Piaggio maakt weer eens duidelijk op het gebied van kracht en comfort zijn concurrenten het nakijken te geven, net als jij op de weg doet met je Beverly 400. Zowel in de drukke stad als op de lange provinciale wegen een aanwinst voor in je schuur of garage. De New Beverly 300 Euro 5 is te koop voor €6279, terwijl er voor het sportieve model €100 bij wordt opgeteld. De New Beverly 400 Euro 5 en New Beverly 400 S Euro 5 zullen respectievelijk €7279 en €7379 zijn. Helm op en gaan met die banaan!