Het zal je maar gebeuren. Je denkt effe een dagje te gaan scheuren op de Nordschleife van de Nürburgring, maar staat na tien meter alweer stil met je auto omdat je gecrasht bent. Het gebeurde de bestuurder van een Mercedes-Benz C-Klasse AMG. Met de crash heeft de man wel een record op zijn gezet, namelijk het kortste rondje Nürburgring ooit.
Dat de man met zijn bolide tegen de muur is geknald is volledig zijn eigen schuld te noemen. Doordat hij te veel gas gaf, raakte de Mercedes in een slip. Hierdoor werd de auto stuurloos en voor je het weet sta je stil tegen de muur.
Op de openbare weg zul je dit soort situaties met deze snelheden nooit tegenkomen. Waarom gebeurde het op de Nordschleife dan wel? Had de bestuurder gewoon botte pech? Nee, zoals we net ook al zeiden was het volledig zijn eigen schuld. De bestuurder heeft waarschijnlijk expres verschillende veiligheidssystemen van de auto uitgeschakeld. Het heeft er alle schijn van dat de ESP (Elektronische Stabiliteitscontrole) en de tractiecontrole (zorgt voor controle en stabiliteit van je auto wanneer deze begint te slippen of glijden) niet waren ingeschakeld. Dat is natuurlijk vragen om problemen op de Nordschleife…
De bestuurder van de Mercedes mag dus wel het record voor het kortste rondje Nürburgring ooit op zijn naam zetten. Hoe blij hij hiermee is, is nog maar effe de vraag. Hij heeft het record aangescherpt naar slechts tien luttele meters. Hiermee neemt hij het record over van het duo in het filmpje hieronder. Zij rijden via een zijingang de baan op, waarna ze ook binnen enkele meters de macht over het stuur verliezen
De Nordschleife van de Nürburgring staan ook niet voor niks bekend als ‘de Groene Hel’. Het is één van de meest beruchte circuits ter wereld. Van 1951 tot 1976 kwamen er maar liefst vijf Formule 1 coureurs om op dit circuit. Laatst reed een man nog doodleuk zijn BMW M2 in de vangrail .