Na een onderbreking van een half decennium heeft Nissan in 2007 hun machtige GT-R-model nieuw leven ingeblazen. Nu zijn we ondertussen 16 jaar verder en heeft de Nissan GT-R vier updates en twee facelifts gehad. De mannen uit Japan dachten: laten we daar nog een vernieuwde en verbeterde versie bovenop gooien. Waarom ook niet? De Nissan 2024 GT-R is de dikste tot nu toe. Nissan GT-R 2024
Deze nieuwe katachtige bak wordt aangedreven door een 3.8-liter V6 met dubbele turbo. Uiteraard wordt de nieuwste GT-R geleverd met een standaard titanium uitlaatsysteem. En niet twee, nee zoals we van ze gewend zijn natuurlijk vier pijpen met een blauwe gloed aan de achterkant. Ongewijzigd ten opzichte van zijn voorganger heeft ook de 2024 GT-R zo’n 565 pk en 467 Nm koppel. Al die brute paardenkrachten worden over de banden verdeeld via het Attesa ET-S vierwielaandrijvingssysteem. Wij hadden heel even de hoop dat Nissan misschien de retro kant op zou schieten en een handgeschakelde bak zou uitbrengen, maar niets is minder waar. De zesdelige versnellingsbak is gewoon weer te bedienen via flippers achter het stuur.
GT-R lijn
Het exterieur van de auto kreeg een nieuw ontwerp. Een facelift die net weer iets dikker is dan de vorige editie. Een opnieuw ontworpen koplamp en een grille die zorgt voor aanzienlijk veel meer neerwaartse druk. Qua performance en snelheid verschilt de Nissan 2024 GT-R niet veel van zijn voorganger, maar wij vinden vooral het exterieur net een tikkeltje beter. Hoewel de prijzen nog bekend moeten worden, staat de Nissan GT-R 2024 gepland om vanaf dit voorjaar bij geselecteerde Amerikaanse dealers te komen. Het blijft een echte Japanse American Muscle wagen. De Nissan GT-R modellen zullen ongetwijfeld hun iconische imago heel lang behouden.