Vorig jaar kwam motorbouwer Indian naar buiten met een gruwelijke custom motor, geïnspireerd op de FTR750 racemotor van het merk. Na dat ze de verliefde blikken van het publiek zagen beloofden ze hem in productie te nemen. Ze hebben zich aan hun woord gehouden. Hier is de nieuwe Indian FTR 1200 en FTR 1200 S. 120 paarden onder je kont
Ze zijn met twee verschillende
motoren gekomen. Beide hebben ze hetzelfde 1203cc blok. Lekker jagen met 120 paarden onder je kont. Die paarden zorgen er ook voor dat je met de snelheid van het licht kunt accelereren. Ook hebben ze beide een setje flinke Brembo-remmen om je weer binnen no-time tot stilstand te krijgen.
Cruise control
Met de fast-charge USB-lader zit je mobiel ook zo op de 100. De 100 procent batterij welteverstaan. Verder hebben beide Indian’s een antiblokkeersysteem en cruise control. Niet dat je die laatste ooit zult gebruiken op een van deze monsters.
Foto: Indian Motorcycle
Toch is ‘zoek de verschillen’ spelen bij deze tweewielers niet heel moeilijk. De FTR 1200 S is de iets uitgebreidere versie. Die heeft namelijk een touchscreen LCD-scherm op het stuur. Verder verschilt de 1200 S ook nog op andere vlakken met z’n simpelere compagnon. De FRT 1200 S heeft namelijk een aantal rijmodi waar je uit kunt kiezen. Je hebt namelijk een sport-, standard- en een rainmodus. In de sportstand heeft ‘ie iets minder tractiecontrole waardoor de echte Valentino Rossi in jou naar boven kan komen. De allercoolste optie aan de 1200 S is de wheeliecontrol. Die zorgt ervoor dat het steigeren met deze tweewieler eenvoudiger wordt.
Foto: Indian Motorcycle
Prijskaartje
Als je nu moet kiezen tussen de Indian FTR 1200 en de FTR 1200 S is de keuze snel gemaakt zou je zeggen. Helaas betaal je voor de 1200 S dan ook meer. Waar je de FTR 1200 voor een omgerekende 11.250 euro in je schuur kunt hebben staan, zal je voor de 1200 S zo’n 13.000 euro neer moeten leggen. Het kost wat, maar dan heb je ook wat.