Het S1 project van Ares Design resulteert in deze fenomenale supercar

18 jan 2021, 10:48 Machines
ares s1 project studio 56
Ares Design is druk bezig met het bouwen van de ultieme racemachine: een verbluffend analoge RWD die hypercar-design combineert met supercar-prestaties voor de prijs van een sportwagen. Klinkt niet mis, toch? CEO van Ares Design, Dany Bahar, heeft de mannen van Maxim uitgelegd wat het idee is achter dit S1 project.
En uiteraard delen we wat foto's van deze zieke wagen met jullie.

S1 Project Ares Design

“De hele wereld draait om individualisering, jij personaliseert je hele leven. Het begint met je kopje koffie: je neemt het zoals je het wilt, je kleedt je aan zoals je wilt, je richt je huis in zoals je wilt, je kiest de auto zoals je wilt. Alles is gepersonaliseerd en geïndividualiseerd," aldus Ares Design CEO Dany Bahar.
ares s1 project 10 1024x682
"Een product maken dat een legendarisch ontwerp en een moderne aanpak combineert, is één ding, en we moeten het blijven doen, want dat is op dit moment heel erg succesvol," onthult Bahar. "Maar waarom zou je niet proberen iets anders te doen waar je geen voorganger hebt, zoals een iconische stijl uit het verleden? Misschien is het ook interessant om uw merkidentiteit voor de toekomst te geven. "
ares s1 project studio 86 1024x682
En dat futuristische ontwerp is het S1-project. De oogstrelende bolide is voorzien van handgemaakte koolstofvezel carrosseriepanelen, een atmosferische V8 gekoppeld aan een achtversnellingsbak met dubbele koppeling, gesmede aluminium assen en dubbele wishbone-ophanging uitgerust met adaptieve Magnetic Ride Control. De gemodificeerde, hoogtoerige krachtbron van Corvette genereert 715 pk en toeren tot 8.800 tpm, waardoor het S1 Project vanuit stilstand in slechts 2,7 seconden naar 100 km/u wordt geblazen.
ares s1 project studio 56 2 1024x682
Een nieuw project na het trio S1's is al in volle gang. Bahar belooft dat prototypes van dit tweede model later dit jaar zullen worden onthuld met auto's op de weg tegen 2022. Hij verwijst ook naar een derde model, maar "We zijn nog steeds aan het spelen met dat model", geeft hij toe. "We hebben er nog steeds niet de juiste oplossing voor gevonden."
Delen met
Ook interessant