Ferrari pakt uit met twee gloednieuwe Ferrari 12Cilindri modellen

03 mei , 12:28 Machines
new ferrari v12 ext 01 spider coupe media
Als je al 70 jaar aanwezig bent op de Amerikaanse automarkt, wordt het tijd om dit eens te gaan vieren. Dat hoef je onze vrienden van Ferrari geen twee keer te zeggen. Die ontwerpen namelijk niet één, maar twee nieuwe modellen. En als je dan niet kan kiezen tussen een Ferrari 12Cilindri coupé of een open spider, dan ontwerp je ze toch lekker allebei!
Want dat is wat de Italianen hebben gedaan. Twee modellen, net even anders. Onthuld op een exclusief evenement op Miami Beach, die uitnodiging hebben we even gemist. Maar niet getreurd, we gaan de nieuwe modellen even uitvoerig met je doorspreken.

Ferrari 12Cilindri

Het doel van Ferrari leek met deze auto toch echt wel te zijn om die iconische V12 in leven te houden. Tegenwoordig makkelijker gezegd dan gedaan, met alle vervangers die tegenwoordig beschikbaar zijn. Atmosferisch, dat is ook een speerpunt waar Ferrari niet van afwijkt. Dit houdt in dat het merk niks wilt weten van turbo’s en in Maranello beginnen over een hybridemotor, is als vloeken in de kerk. Wat levert dit dan op? Een auto met 830 pk en een toerenbereik van 9500 toeren per minuut. Van 0 naar 100 in 2,9 seconden en een topsnelheid boven de 340 km/u. Of de auto’s dan zo’n enorme bak lawaai geven op straat? Nee, dat mag allemaal niet meer. Deze auto schijnt de bestuurder meer de rijervaring willen geven dan het publiek eromheen, ook wel een keer lekker!

Terug in de tijd

En om zo’n 70 -jarig bestaan op de Amerikaanse markt te vieren, ga je even terugkijken in de tijd. Hiervoor keek het merk naar de modellen die het in de jaren ’50 en ’60 maakte, toevallig zo’n 70 jaar geleden dus! Toen werkte het merk namelijk aan een lijn met Gran Turismo -modellen. Om die levenslijn toch een stukje te verlengen heeft het merk nu zijn nieuwe modellen op deze auto’s gebaseerd, erg goed gelukt, moeten we ze nageven. En wat mag het hele spektakel dan kosten? Kun je het met je vrouw eens worden dat je de goedkopere coupé versie aanschaft, ben je sowieso al 395.000 euro kwijt, zonder Nederlandse belastingen. Toch liever de haren in de wind? Dan moet je van een prijs van 435.000 euro uitgaan.
Delen met
Ook interessant