De eerste Katana uit 1981, was ooit de snelste productiemotorfiets ter wereld. Nu, zo'n 37 jaar later komt er een gloednieuwe Kantana uit, deze werd gepresenteerd op InterMot in Keulen. Deze
machine is voorzien van een opvallende hoge tankpartij, LED-verlichting en ijzersterk frame. Net als zijn opa uit de 80's ziet deze nieuwe Katana er retestrak uit. De voorganger had ook een hoge tank, zodat de rijder meer in de
motor zit en dat je minder last hebt van de wind.
Het vloeistofgekoelde viercilinderblok van 999 cc heeft zo'n 150pk en een koppel van 108 nm. De naked
motorbike weegt zo'n 215 kilo. De ABS en Traction Control helpen je om veilig over het asfalt te scheuren. Deze specs zijn nog niet definitief, Suzuki maakt in de loop van de tijd meer bekend.
De naam Kantana is geen onbekende naam in Japan. Hoewel velen het zullen verbinden aan het zwaard van Samoerai-strijders. Dit scherpe stukje metaal heet namelijk een Katana. Die wil je niet op je keel hebben maat. Op zich is het dan ook niet vreemd wanneer je naar de scherpe vormen van deze motorbike kijkt. Inspiratie noemen we dat. Je kan ook messcherpe bochtjes maken met deze machine op wielen. In het voorjaar van 2019 is
de motor naar alle waarschijnlijkheid in Nederland te krijgen.