De nieuwe Porsche 911 Carrera T is de 911 voor de puristen

31 okt , 16:00 Machines
2x01 7287 004

Hoe gaat het met de bingokaart van de 911 Carrera? We kunnen weer een nieuw vakje aanvinken, want Porsche heeft de nieuwe Porsche 911 Carrera T gelanceerd.

Het is wel een ultragrote bingokaart, want dit is alweer de 17e variant die Porsche uitbrengt van de 911. Nieuw is dat niet, zo doen ze dat met elke generatie. Dat de T er zou komen was dus wel te verwachten.

Belangrijkste ingrediënt

Het recept blijft hetzelfde, maar dan op nieuwe borden geserveerd. Het belangrijkste ingrediënt? De handbak. De Porsche 911 Carrera T komt enkel en alleen met handbak. Onderhuids is de bolide vrij identiek aan de ‘gewone’ Carrera. Ook in de T ligt een 3,0 liter boxermotor met 394 pk en 450 Newtonmeter aan koppel. Daarmee scheur je in 4,5 seconden naar de 100 en haal je een top van 295 km/u.

Het is dus zeker niet het snelste paradepaardje uit de Duitse stal, maar daar koop je de T ook niet voor. Hij heeft wel een aantal sportieve toevoegingen. Standaard heb je een Sport Chrono-pakket, heb je grotete remmen, achterasbesturing, anti-rollbars. Visueel zijn er ook wat aanpassingen gedaan: zo heb je 20-inch velgen voor en 21-inch achter, grijs/metallic spiegelkappen en heeft ‘ie een spoilerrandje die ook op de 911 GTS zit. Verder kun je nog een karrenvracht aan opties toevoegen om je interieur en exterieur wat persoonlijker te maken.

Nu ook als cabrio

Nieuw is dat je de Porsche Carrera T als Cabriolet kunt bestellen. Voorheen was ‘ie enkel als coupé verkrijgbaar. Dus mocht je purist zijn én die wind door je halen (of over je kale knar) willen voelen, dan biedt Porsche die optie nu ook.

motiv 03

Prijskaartje Porsche 911 Carrera T

Erg lekker wagentje. Dat hebben we al een keer zelf mogen ervaren bij de vorige versie. Het prijskaartje? Voor de nieuwe Porsche 911 Carrera T moet je minimaal 202.427 aftikken, terwijl de Cabrio voor 220.213 gaat. Daarmee valt ‘ie precies tussen de reguliere Carrera en de Carrera GTS in. Zelf schakelen blijft natuurlijk het echte werk. Als je ervan houdt om zelf te roeren in de versnellingspan, dan is de T jouw bolide. Dan weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt: een echte liefhebber.

Gallery

Delen met
Ook interessant