Een enorme bak hebben is natuurlijk een natte droom van iedere man. Flaneren door de straten om ervoor te zorgen dat er genoeg mensen je nog even goed naloeren. In een dikke bak is rijden easy peasy . Stel je eens voor dat je in een bizar lange auto door de straten moet rijden. Dat wordt al iets lastiger. In 1990 is het record voor de langste auto ter wereld gevestigd door een limousine met een lengte van 30.5 meter lang. Nu is de auto compleet gerestaureerd én langer dan ooit tevoren.
De limousine werd gebouwd door de beroemde autotuner Jay Ohrberg en was gebaseerd op een Cadillac Eldorado uit 1976. ‘The American Dream’ was de naam die de wagen kreeg. In 1990 werd de wagen dan ook officieel uitgeroepen tot ’s werelds langste auto.
Tijdens de restauratie van de limousine is de wagen vier centimeter langer geworden, waardoor de totale lengte nu uitkomt om 30.54 meter. Hiermee heeft de auto wederom het record voor de langste auto ter wereld verbroken. Toen het model in verval raakte rond 1990, zou Autoseum, een technisch museum in New York, de auto in haar oorspronkelijke glorie herstellen. Hier is alleen niks van gekomen. Mike Dezer, eigenaar van automuseum Dezerland Park, kocht de enorme limousine en stak er 250.000 dollar in om de auto weer spik en span te maken. De wagen zal helaas niet veel rijdend te zien zijn, omdat het deel gaat uitmaken van de klassieke auto’s van Dezerland Park Auto Museum.
De immense lengte is niet het enige opmerkelijke aan deze superlimo. Om het immense gewicht te kunnen dragen heeft de auto twaalf assen, waarvan er vier halverwege zijn gemonteerd. De voorruit begint pas na drie assen, terwijl de gigantische neus één van de twee aanwezige V8-motoren herbergt. Helemaal achterin is de tweede motor te vinden. De eyecatcher van deze ultieme limousine bevindt zich aan de achterzijde. Na de eindeloze passagierscabine prijken daar achtereenvolgens een zwembad en een heus helikopterplatform. En ja, daar kan echt een helikopter op landen.