Het zal je maar gebeuren. Je denkt een leuke dag op de Nordschleife te kunnen spenderen en huurt hiervoor een leuke BMW M2. Je bent een ervaren coureur, dus wat kan er fout gaan? Dit moet de gedachtegang van Piet-Jan Ooms zijn geweest. Echter pakte het verhaal minder goed uit dan dat hij dacht. BMW M2
We kennen allemaal wel de BMW M2. Dit lekkere monster met zijn brullende 3 liter zescilinder maakt vele wagens bang. Bij deze M2 gaat het over een omgebouwde versie door RSR. De koets beschikt over 410 pk en is een zieke metamorfose ondergaan. Zo heeft de wagen een gigantische wing gekregen zodat de wagen over meer downforce beschikt. Ook heeft hij nieuwe, lichtere schoenen gekregen. In de binnenkant van de wagen zie je drastische veranderingen. Zo heeft de bak in plaats van de achterbank een rol kooi. Ook zijn de originele stoelen uit de wagen gehaald en zijn deze vervangen door Recaro stoelen en vier punt gordels. Zo kun je met een veilig gevoel de track op.
Nordschleife
Die Nordschleife is een deel van de Nürburgring en is een erg berucht circuit. Van 1951 tot aan 1976 kwamen vijf Formule 1 coureurs om op dit circuit. Ook heeft
Niki Lauda hier bijna het loodje gelegd in de welbekende Ferrari die in de hens stond. De Nordschleife zit vol gevaarlijke bochten waar zelfs ervaren racers het gas loslaten.
De Crash
Er wordt veel in de comments van de YouTube video gepraat over deze
crash. Een bepaalde groep mensen meent een schijn van koelvloeistof in de bocht gezien te hebben. Anderen beweren dat, nadat de achterkant van de wagen het einde van de elevatie in de bocht bereikte, het einde verhaal was voor de coureur. Ook is het minderen van gas te benoemen in de bocht. Kortom, of het nou een driver error of een mechanisch mankement was: het kan de beste gebeuren. Het wordt waarschijnlijk wel een duur geintje voor de beste man. Het is immers geen Suzuki Alto.