De flyin' B komt met een lekker nieuw modelletje op de proppen. De Bentley Continental GT Speed Convertible belooft een oase aan luxe voor zijn gelukkige eigenaar. Snel is 'ie zeker, want deze Britse bolide raast over het asfalt als een monster. Wij vertellen je alles wat je moet weten over deze luxe snelle bak.
Deze brute Bentley wordt aangedreven door een 6.0L twaalfcilinder TSI-motor, welke hem voorziet van 659 pk vermogen en een koppel van 900 Nm. Gegarandeerd wegvliegen bij het stoplicht dus. Dit luxepaardje heeft vierwielaandrijving en een automaat met dubbele koppeling zorgt ervoor dat je in 3.7 seconden naar de 100 km/u grens racet. De topsnelheid bedraagt een indrukwekkende 335 km/u, bijna net zo snel als zijn broertje met dak, die er 3.6 seconden overdoet om de 100 km/u aan te tikken.
Niet alleen op de rechte stukken zou de Bentley goed moeten presteren, ook in de bochten zou 'ie indruk moeten maken. Het MSB-platform waarop de wagen staat belooft in ieder geval veel goeds, zeker als je bedekt dat de Porsche Panamera dezelfde techniek gebruikt. Ook is er een actief elektronisch sperdifferentieel op de achteras en beschikt deze convertible over vier verschillende rijmodi. Klinkt heel technisch allemaal, maar zorgt er in principe gewoon voor dat 'ie comfortabel rijdt en wegsnelt als een malle.
De nieuwe Bentley bak is ook standaard voorzien van nieuwe carbon remmen, om je weer tot stilstand te brengen na je vlucht over het asfalt. Natuurlijk is ook het dak van belang. Zeker als je besluit in Nederland te rijden, waar je nooit zeker weet wanneer de wolkinhoud weer naar beneden wordt gestort. Het dak opent of sluit in 19 seconden, dus het is niet onverstandig om het weerbericht goed in de gaten te houden, ook al is dat vrij vlotjes voor een wagen met vier zitplekken.
Hoewel nog niet bekend is hoeveel je precies neer moet gaan tellen voor de nieuwe Bentley, kun je er op rekenen dat je er ook een behoorlijke twee-onder-een kapper van kan bemachtigen. Met alle nieuwe snufjes, mega snelheid, leren bekleding, tweed dak en speciale logo's is dat ook wel te verwachten. Zijn voorganger, de normale open Continental twaalfpitter, heeft een prijskaartje van om en nabij drie ton, dus je kan wel verwachten nog een flinke duit extra te moeten betalen. Maar dan heb je ook wat, zullen we maar zeggen.