De nieuwe BMW 3-serie kreeg veel geroddel over zich heen. De één vond de wagen bloedmooi en de ander stoorde zich aan de proporties van de gigantische luchtinlaten op het neusje van de wagen. De vraag was dus ook niet of er kleinere nieren op de wagen zou komen maar wanneer. De tuner Vorsteiner lijkt de eerste te zijn en geeft de BMW M3 kleinere nieren. Superdik als je het ons vraagt.
Dat een BMW van die mooie nieren op het neusje draagt is natuurlijk doodnormaal, maar tegenwoordig zijn de luchtinlaten op de bolides wel echt overdreven groot. Zo groot dat je bijna niets meer van de wagen zelf ziet. Het was een kwestie van tijd voordat iemand dit gat in de markt zou dichten. De vroege vogel vangt de worm en zo heeft de tuner Vorsteiner een oplossing op bedacht.
Het bedrijf heeft onderdelen gefabriceerd die je op de grille kunt aanbrengen. Hierdoor maak je van twee grote gaten vier kleine gaten. Wij weten dat het de kwestie misschien niet in z’n geheel aanpakt maar wel een fundering legt waardoor er misschien andere oplossingen op de markt zullen komen. Wat we wel weten is dat het er in ieder geval beter uitziet. De onderdelen zijn in plastic te verkrijgen en kosten dan zo’n 800 euro. Wil je nou eens goed met spek schieten dan raden wij je de carbon-versie van 1300 knaken aan.
Daarnaast is het geen probleem om meer onderdelen te bestellen. We willen immers flink hoog van de toren blazen. Zo kun voor 7500 euro het volledige magazijn uitkopen en je wagen verrijken met een voorspoiler, zijskirts, nieren, achterspoiler en een flink arsenaal aan velgen.
Naast deze dikke verbetering is er nog meer goed nieuws uit huize BMW. Wanneer alle andere merken verkleinen en van de grote motoren afstappen pakt BMW nog eens dik uit. De heren uit de streek van de Weißwurst en de Weihenstephaner Hefeweizen hebben nieuwe motoren ontwikkelt en zijn niet van plan om hier mee te stoppen. Wanneer Audi de productie van grote motoren aan de haak hangt zet BMW koers op de welbekende V8. Je hebt het goed gehoord. De mannen uit Beieren brengen binnenkort een nieuwe V8 op de markt. De ontwikkelingsdirecteur van BMW Frank Weber zegt ook: “Één ding is voor ons zeker: we hebben de state-of-the-art verbrandingsmotor nog een paar jaar nodig om de CO2-uitstoot in de personenwagensector wereldwijd effectief te verminderen. Daarom werken we aan een nieuwe generatie motoren: benzine, diesel, zescilinder, achtcilinder. Ze worden dan ook technologisch voorbereid op de komende emissienormen.” Wij kunnen niet wachten op de komende creaties uit huize BMW en wachten smachtend af.