Na de RSQ8 R heeft de Duitse Audi tuner ABT de brachiale RSQ8 weer getransformeerd. Ditmaal tot RSQ8 S. Deze bizarre tank met een vermogen van 740 pk kent geen genade. Naast de motorische tuning mocht het exterieur ook niet missen. De tuning is in twee fases mogelijk. De eerste fase verhoogd de pk’s door software tuning van de oorspronkelijk 600 pk naar een flinke 700 pk. Ben je niet tevreden wil ABT er nog wel 40 pk bij programmeren. Of het iets met de 0-100 sprint en de topsnelheid doet wil de tuner niet zeggen. RSQ8 S
Ook heeft de tuner direct de aerodynamica van de stormram aangepakt. Hierom heeft het bedrijf verschillende carbon onderdelen gefabriceerd en toegepast. Van diffuser en carbon bumperlip tot een zieke spoiler op het achterste van de wagen. Niets kon te gek. Het mag dan ook aan niets missen. Immers is deze bolide geen licht gewicht dus moesten de mannen van ABT ook de velgen aanpassen voor zoveel aerodynamica als mogelijk. Dit zijn bizarre high performance sloffen met een bandenmaat van 295/35 en een velg diameter waar je u tegen zegt. 23 inch om precies te zijn. Is dat nog wel comfortabel? Ja natuurlijk. Het is niet voor niets een Audi.
ABT
ABT denkt natuurlijk niet alleen aan power en voorziet de wagen van een luchtvering die op verschillende standen verstelbaar is. Ook binnen geeft de tuner flink gas. Het interieur is uiteraard voorzien van verschillende ABT-logo’s. Daarnaast verschijnen deze logo’s ook in lichtvorm wanneer je de deuren opent. Ook is het stuur super dik en bevat het verschillende carbon delen. Ook is de middelconsole grotendeels uit kolstofvezel vervaardigd.
Dit krijg je natuurlijk niet allemaal bij een pakje boter. Dokken zal je want de bolide kost rijklaar een ruime twee ton. En daar zit het ABT-pakket nog niet bij. Voor deze optie betaal je nog een extra 42,900 euro. Een flinke smak geld dus. Maar dan heb je wel een dikkere wagen dan je buurman.