Het blijven mooie auto’s, die van
Alfa Romeo. Wij waren als FHM al erg gecharmeerd door de
Gulia GTAm , maar er wordt nog even een schepje bovenop gedaan. De autobouwers uit Milaan hebben namelijk niet stil gezeten en hebben de Alfa Romeo Milano op de wereld gezet.
Hij wordt ook wel de ‘’Italiaanse EX30’’ genoemd. Alleen heb je bij de Italianen ook de optie om hem in een benzineversie te laten uitvoeren. Het is de eerste Alfa Romeo die volledig elektrisch uitvoerbaar is. Het is trouwens vrij uniek dat we deze auto zo in onze schoot geworpen krijgen. Alfa Romeo is namelijk niet vooraanstaand in nieuwe auto’s uitbrengen.
Alfa Romeo Milano
Uitvoerbaar op benzine of op stroom, voor ieder wat wils dus. Kies je voor de eerste optie, krijg je hier een mooie 136 pk bij, helemaal gratis. Kies je voor de tweede optie, dan kom je voor een tweede keuze te staan. Kies je de EV met 156 of 240 paarden in de (elektrische) motor. Wij hadden het wel geweten! Een accupakket van 54 kWh, die samenwerkt met de voorin geplaatste elektromotor van 156 pk. De optie om voor 240 pk te gaan, heet ‘Veloce’. Met de elektrische variant ga je volgens Alfa binnen een halfuur van 10 naar 80%, geen urenlang geouwehoer bij het plaatselijke laadpalenpark dus, ook wel lekker.
Ibrida
Heb je nou helemaal geen zin in dat gedoe met die laadpalen? Dan koop je de Milano Ibrida. Zoals de naam al een klein beetje verklapt, is dit de hybride versie van de nieuwe auto. Hierbij krijg je een auto met een 1.2 liter benzinemotor die samenwerkt met de elektromotor van 21kW. Wat leuk is, is dat deze versie van de auto beschikbaar is met tweewiel aandrijving, maar ook met vierwielaandrijving! Dit maakt het net iets leuker om met de auto te rijden.
Interieur
Qua interieur is de Alfa Romeo Milano geworden hoe wij het gewend zijn van de Italianen. We zien bekende knoppen en schermstructuren uit Franse modellen, maar dan met een Alfa Romeo touch. Het infotainmentscherm is gericht naar de bestuurder voor het optimale comfort van de bestuurder. Gewoon zoals we van Alfa gewend. Concrete prijzen hebben we nog niet, maar je kunt ervan uit gaan dat de prijs start bij zo’n 30.000 euro.