IJzersterke serie Lupin is de nieuwe Netflix hype

Als er één ding is dat Netflix goed kan, is het wel het maken van de meest verslavende televisieseries. Met Lupin hebben ze wederom een ijzersterke tv-serie in het wagenpark. Met Omar Sy in de hoofdrol, de grote man uit Intouchables.

De eerste recensies zijn intussen binnen over de serie rondom de meesterdief.

Lupin in het kort

In de boeken van Maurice Leblanc was Arsène Lupin een echte gentleman-dief. Voor hem is het kat-en-muisspel met de politie een stuk spannender, dan het behalen van rijkdom. In Lupin volgen we niet deze personage uit 1890, maar Assane Diop (Omar Sy), een meesterdief die geïnspireerd is door het fictieve personage. In z’n tienerjaren werd zijn leven op de kop gegooid, toen z’n vader overleed nadat hij verdacht werd van iets dat hij niet had gedaan. Die pijn heeft 25 jaar lang kunnen sudderen. Dan besluit Assane in Lupin’s schoenen te stappen. Hij neemt wraak op de rijke familie die hem alle shit heeft bezorgd.

Goede ontvangst

De serie heeft nog maar net vijf afleveringen er op staan, maar de recensies zijn al zeer positief. Zo zegt RogerEbert.com: “Lupin is een verslavende, slimme puzzel die elementen van Luther, Sherlock Holmes en Inside Man combineert voor een meeslepende ervaring.” Dat zijn niet de minste titels om mee te vergelijken. Natuurlijk zijn recensies van mensen die tv kijken voor hun beroep niet altijd representatief met ‘t gewone volk. Gelukkig hebben we Rotten Tomatoes nog. Die website geeft aan dat 100% van de recensies positief is. Belangrijker is dus de audience score, die nu op 83% staat. Lekkohr!

Laten we dan nog maar even afsluiten dan met een recensie van Idobi, die ons zeker doet smachten naar meer van deze serie: “Lupin lijkt het meeste op James Bond van alles wat je op televisie kan kijken, met coole overvallen en serieus de tofste man ooit. Deze serie is geweldig om te bingen.”