De mode-industrie is een van de meest milieuvervuilende industrieën ter wereld. Online gigant Zalando gaat daar nu hoogstpersoonlijk een stokje voor steken, want zij komen met een campagne waarin duurzamere mode centraal staat. Uitstekend initiatief! Jij kan met je goede gedrag wel milieuvriendelijk geproduceerde kleding willen kopen, daar heb je uiteindelijk de modeketens voor nodig. Zalando
gaat het nu een stuk makkelijker maken om
ook op basis van je kledingkeuze bewuster bezig met het milieu te zijn: Small Steps. Big Impact.
Dat doen ze door alle duurzamere mode onder te brengen op een plek. In totaal biedt het duurzamere
fashion aan van
meer dan 240 merken met meer dan 20.000 verschillende items. Vanaf nu
kun je in de app en op desktop ook filteren op
gebied van duurzaamheid. Zo kun je zoeken naar items van duurzamere materialen als veganistisch leer en biologisch katoen.
Duurzamere mode toegankelijker
Goed dat Zalando hiermee komt. Met meer dan 28 miljoen actieve klanten in 17 verschillende landen is het een van de grootste fashion websites ter wereld. Marketingsheriff Jonny Ng zegt er het volgende over: “Duurzaamheid maakt deel uit van onze shop sinds 2016, maar met deze campagne willen we duurzamere mode makkelijker toegankelijk maken voor onze klanten. We hoorden vaak
dat het zo'n groot onderwerp is dat het overweldigend kan aanvoelen. Met onze campagne Small Steps. Big Impact. willen we onze klanten in staat stellen om duurzamere modekeuzes te maken.”
do.MORE
Zalando gaat het niet alleen voor jou makkelijker maken om duurzamere kleding te kopen. Via hun ‘
do.MORE ’ strategie zijn ze zelf actief met duurzaamheid. De ambitie is om zo klimaatneutraal te opereren. Dus ook op het gebied van leveringen, retourzendingen en verpakkingen. Op dit moment bestaan alle dozen van Zalando al voor 100% uit gerecyclede materialen. Doel is om in 2023 om zo veel mogelijk afval te minimaliseren en materialen her te gebruiken. Zo moet plastic nooit meer eenmalig worden gebruikt, maar altijd gerecycled kunnen worden. Dit alles voor een positieve impact voor mensen en onze planeet. Meer info hierover vind je in het
do.MORE magazine .