Weet je net goed en wel wat reality">augmented reality is, komt er nóg een stapje bovenop. Toch heb je er ongetwijfeld al wel eens kennis meegemaakt. WebAR is simpelweg een 3D ervaring in jouw eigen browser. Denk bijvoorbeeld aan een dikke Volvo S60 die door je woonkamer scheurt. Voor techfanaten én gebruikers is het zoals het zijn van een kind in de snoepwinkel. De mogelijkheden zijn namelijk bijna eindeloos.
WebAR in een nutshell
We kunnen moeilijk in een notenknop uitleggen hoe alles in elkaar zit met WebAR. Daarom linken we jullie graag door naar deze pagina met
alles wat jij moet weten over webAR . Toch willen we je wel
beetje">een beetje wegwijs maken. WebAR is een samensmelting van augmented reality met het woord
website. Het grootste voordeel voor bedrijven én gebruikers, is dat je dus geen losse app hoeft te downloaden. Als jij wordt doodgegooid met acties en apps waarvoor je een speciale app moet downloaden, dan heb jij er geen trek meer in. Daarnaast heeft het lang niet zoveel capaciteit nodig, waardoor het veel gemakkelijker is om te gebruiken. Het zorgt al met al
voor een fijne gebruikservaring. Althans, als
je telefoon en internetverbinding een beetje ready is voor deze eeuw.
Toffe voorbeelden
WebAR wordt voornamelijk gebruikt om producten in 3D te tonen of om het net een beetje te verreiken. Denk bijvoorbeeld aan een LEGO-set, waarop je de poppetjes kunt zien bouwen. Toch zijn er ook heel veel andere vette mogelijkheden. Zo gebruikte The Weeknd TikTok voor een augmented reality-concert. Gebruikers konden de scènes kiezen door te stemmen en werden dus eigenlijk regisseur. Het resultaat is een unieke beleving, waarbij jij als toeschouwer dus ook input hebt.
Een ander leuk voorbeeld is de campagne van Nike. Het zit al een beetje in de naam met 'Air Max', maar dit namen ze wel heel letterlijk. De ervaring begint op een website, maar gaat pas open als je je telefoon naar de lucht richt. Vanaf daar krijg je toegang tot muziek- en dance artiesten die hun verhalen delen. Enne, die campagne had succes. Nike had 22% meer bezoekers en verkocht 32% meer. Wil jij nog graag andere goede voorbeelden zien? Dan heeft deze website
de 10 beste augmented reality-ervaringen voor je!