Bijna tien jaar nadat Walter White en Jesse Pinkman voor het laatst schitterden in een van onze all-time favorites Breaking Bad, beginnen ze weer samen te koken.
In vergelijking is “I am the one who knocks” wel wat cooler dan “They’re air popped, not fried”, maar we’ll take what we can get. Dit keer hoeven ze niet bang te zijn voor een inval van de DEA, want wat ze doen is harstikke legaal. Hun nieuwe scene is namelijk een Super Bowl reclame voor een chippie genaamd Popcorners. Hopelijk heeft Skyler daar wat minder moeite mee. In de reclame sluiten Jesse & Walter een dealtje met een oude bekende van de show, Tuco. Hij lijkt nog steeds niet alles op een rijtje te hebben, maar wilt best een dealtje sluiten.
Waar we in Nederland een hekel hebben aan een reclamebreak halverwege Nederland – Argentinië, smullen die Amerikanen ervan. Een goede halftime show is altijd wel het main event, maar de reclamebreak is niet heel veel minder in trek. Chicken wings, koud biertje erbij, tijd voor de Super Bowl Sunday reclames. Voor deze reclames wordt ook goed betaald. In 2022 werd betaalde de adverteerders gemiddeld zo’n 6,5 miljoen dollar per seconde reclametijd, ka-ching! Daar tegenover staat wel dat veel Amerikanen zich 10 jaar later nog de écht iconische reclames kunnen herinneren.
Aan 2000 Amerikanen werd gevraagd waarom ze elk jaar naar Super Bowl feestjes gaan, en 56% van de respondenten gaf aan dat ze komen voor het eten, ‘MURICA. Nét iets minder dan de helft van de respondenten geeft aan dat de Super Bowl wedstrijd voor hun het belangrijkste is die avond. Dat zul je tijdens het WK geen een Europeaan horen zeggen toch?
Mocht je een beetje heimwee krijgen naar die goede oude Breaking Bad tijden, dan hebben we hier
de tien dikste scenes nog even voor je een rijtje">op een rijtje gezet.
De chips-reclame met onze oude vrienden kun je hieronder bekijken: