1. Home
  2. Nike komt via .SWOOSH met de eerste NFT digitale sneakerdrop

Nike komt via .SWOOSH met de eerste NFT digitale sneakerdrop

18 apr 2023, 20:00 Entertainment
header 15
Eind vorig jaar onthulde Nike zijn geheel nieuwe digitale platform .SWOOSH, dat fungeert als de ingang van het merk in de Web3-ruimte. Web 3.0 is de opkomende derde generatie van internet waar websites en apps informatie op een slimme en een menselijke manier kunnen verwerken.
Deze ontwikkeling is het antwoord van Nike op het zich snel ontwikkelende digitale landschap en biedt een inclusieve ervaring voor sneakerfanaten van over de hele wereld.

Virtuele collectie

Na de eerste aankondiging lanceert Nike nu echt zijn eerste NFT-drop. De collectie, Our Force 1, zal bestaan uit Polygon virtuele sneaker NFT's die zijn ontworpen als eerbetoon aan de iconische Nike Air Force 1 sneaker van 41 jaar geleden. Er zullen twee typen beschikbaar zijn als onderdeel van de drop: Classic Remix-sneakerboxen, die bevatten virtuele schoenen die gebaseerd zijn op Air Force 1-schoenen die zijn uitgebracht tussen 1982 en 2006. En New Wave-boxen, met paren die in 2007 en later zijn ontworpen. Elke schoen kan in de toekomst hulpprogramma's en speciale toegang bieden tot fysieke producten en evenementen.
Alle virtuele sneakerboxen kosten $ 19,82 USD, een knipoog naar het jaar van het debuut van de Air Force 1. Nike accepteert geen betalingen voor de NFT's in cryptocurrency, wel zo handig om even te weten. Voor nu lijkt er geen vaste limiet te zijn voor het aantal Our Force 1 NFT's dat beschikbaar zal zijn.

.SWOOSH

Vanaf vandaag, stuurt Nike virtuele AF1-posters naar willekeurige geselecteerde .Swoosh-leden. Die AF1-poster is de sleutel die nodig is om een OF1-box NFT te kunnen ontgrendelen. Die geselecteerde deelnemers krijgen op 8 mei al toegang, terwijl de algemene release op 10 mei live gaat via het .SWOOSH platform.
"We onderzoeken nieuwe manieren om verhalen te vertellen en relaties te creëren terwijl we de barrières en beperkingen van fysieke producten wegnemen", zei Ron Faris, van Nike Virtual Studios. "Nu meer leden ervoor kiezen om zich uit te drukken in fysieke en digitale werelden, is .Swoosh de marktplaats van de toekomst."
Delen met
Ook interessant