Supreme dropt een speciale driedelige boekencollectie en duikt diep in het T-shirt archief van het merk. De boeken geven namelijk een inkijkje in alle T-shirts die Supreme heeft gemaakt in de afgelopen 30 jaar. Als jij aardig wat shirts hebt van het merk, dan wil jij dit zeker op je salontafel hebben liggen! 30 jaar betekent een heel historie en dat moet natuurlijk vast worden gelegd in een driedelige boekencollectie. Elk deel van de collectie is toegewijd aan een bepaalde tijd en periode.
Supreme
Van een bescheiden skatewinkel aan Lafayette Street in New York in 1994, opgericht door James Jebbia, is Supreme uitgegroeid tot een legendarisch internationaal powerhouse. Hier vind je niet alleen het iconische rood-witte logo, maar ook de meest unieke accessoires, waaronder de hippe T-shirts.
De T-shirts hebben een cruciale rol gespeeld in de groei en identiteit van het merk, vooral de short-sleeves. Sindsdien is dit streetwear-merk onmisbaar geworden in de industrie en produceert het talloze harde producten, zowel op zichzelf als in samenwerking met merken zoals The North Face en Nike.
Boekencollectie
Ze hebben al eerder de boekenplank opgeschud met hun eigen publicaties. Vijf jaar geleden vierde het label zijn 25-jarig bestaan met Supreme Vol. 2, een boek vol met foto's, commercials en exclusieve behind-the-scenes beelden. Iconische shoots met David Sims, Kate Moss, Dash Snow en velen meer zijn terug te vinden in het boek.
Het volgende boek focust zich enkel op de graphic tees in de afgelopen jaren ontworpen heeft. De drie boeken worden als één product op de markt gebracht, in een witte slipcase waar het iconische rode logo opstaat.
Zou jij nou de trip down memory lane willen scoren? Het is exclusief verkrijgbaar bij Supreme. Maar het heeft wel een prijskaartje. De driedelige boekencollectie kost namelijk 168 euro, maar hé, dan heb je er wel gelijk drie!