Stone Island heeft de krachten gebundeld met de Arsham Studio van Daniel Arsham. Dit doen ze als onderdeel van het 40-jarige jubileum van het iconische kledingmerk. Als onderdeel van de vette colab komen ze met een toffe promovideo genaamd 'Safari'. In de video zie je vette auto's door de woestijn crossen. Wat een promo is dit.
Als introductie hebben ze een soort promovideo gemaakt en dit doen ze samen met filmregisseur Jeremy Elkin. In de promovideo is onder andere een ontzettend vette Porsche-buggy te zien die door de woestijn sjeest.
Als eerste komt er natuurlijk een extreem vette kleding collectie aan. Matuurlijk komen de iconische kledingstukken terug, denk hierbij aan de pufferjacks, Harrington-jacks met kraag en broeken met de kenmerkende zwarte knooppatches. Stone Island is op dit moment niet meer weg te denken uit de straten. Stone Island is natuurlijk een ontzettend trendy merk. Het kledingmerk werd in 1982 opgericht door de Italiaanse ontwerper Massimo Osti, die het naar zijn boot vernoemde. Het merk is in 2020 overgenomen door Moncler en hij is nog de huidige eigenaar van het streetstyle merk.
In de video zijn onder andere een gruwelijke Porsche te zijn en ook een Unimog 404 komt aan het licht. Beide auto’s zijn een ontwerp van Daniel Arsham. Voor het interieur van de bolides heeft Daniel dus Stone Island uitgekozen. Ook werden de overalls gemaakt door het kleding merk. Aangezien niet het hele team in een Porsche past, is er dus ook een vette Unimog uitgekomen. Dit bakbeest is ook van custom interieur voorzien. Het Safari-project zal te zien zijn in de La Brea Stone Island Store in Los Angeles op 19 en 20 maart van 11.00 tot 19.00 uur. Ook staan er veel details op hun Instagram.