Omega komt met een nieuwe Seamastercollectie en dat allemaal om het model dat 75 jaar geleden werd uitgebracht te eren. Deze nieuwe collectie bestaat uit elf horloges in schitterend Summer Blue als ode aan haar waterbestendigheid. Summer Blue
Deze nieuwe collectie bevat opvallende wijzerplaten die doen denken aan een perfecte dag op een oneindige zee. De zeven iconische modellen en in totaal elf horloges hebben een traject afgelegd van het ontwerpen van een chic design tot aan het toevoegen van hoogwaardige duiktechnologie. Ondanks dat het natuurlijk allemaal andere modellen zijn, hebben ze toch één ding gemeen. De overeenkomst van alle uurwerken, is Omega's stralende kleur Summer Blue. Deze kleur wordt in meer of mindere mate gebruikt om de waterbestendigheid van elke Seamaster weer te geven.
Seamastercollectie
Ultra Deep
De Ultra Deep is een eerbetoon aan hun wereldrecordduik. Dit is een horloge met een diepteclassificatie tot 6.000 meter. Dit is een 45,5 mm model en heeft een kast met een band in een robuuste O-MEGASTEEL legering, plus een unieke wijzerplaat die een eerbetoon is aan de mysteries van de diepte. De wijzerplaat heeft ook nog een leuk extraatje: Als je erop schijnt met een Uv-licht wordt de tekst "OMEGA WAS HERE" zichtbaar. Deze tekst verwijst naar de wereldrecordduik.
Aqua Terra Worldtimer
Met zijn dag- en nachtaanduidingen en de namen van bekende wereldsteden rond de wijzerplaat is de Aqua Terra Worldtimer een speciale Seamaster. Dit is een 43 mm model in roestvrij staal, verkrijgbaar met een bijpassende band of een blauwe rubberen band. Het glas dat de binnenste en buitenste displays overbrugt, laat een 24-uursaanduiding zien. Waarmee in lichtblauw de dag wordt aangegeven en in donkerblauw (je verwacht het niet) de nacht. Het midden van de wijzerplaat is voorzien van een blauwe oceaan en een reliëf van de continenten.
Speciale achterkant
Elk horloge uit deze nieuwe collectie heeft een kast met een speciale achterkant ter ere van het jubileum. Het Seamaster-logo, met Poseidon met zijn drietand en twee zeepaardjes. Een logo waar ontwerper Jean-Pierre Borle inspiratie voor vond tijdens zijn reis naar Venetië. Daar zag hij de gebeeldhouwde afbeeldingen van het zeepaardje van Neptunus aan de gondels van de stad.
De gehele collectie kan je vinden bij Omega zelf.