Goede
ideeën zijn er in overvloed, maar er zijn maar weinig mensen
die er ook daadwerkelijk serieus mee aan de slag gaan. We kennen
natuurlijk Kickstarter, waar projecten online gepitcht worden en geld kan worden opgehaald. Een van de belangrijkste factoren om een plant van je zaadje te maken is geld.
Vandaar dat de ondernemers die meedoen met
Pitch and Ride proberen in
korte tijd een investering te werven door hun creatieve projecten te pitchen. Hun presentatie moet kort en krachtig zijn, want ze
hebben slechts een rit van een
kilometer om hun
ideeën te pitchen. We hebben heel wat gave dingen voorbij zien komen in de gouden waggie van Boris.
Met goede presentatie skills en uiteraard een top idee, gaan de kandidaten op zoek naar een investeerder voor hun project. De concurrentie is moordend, dus er wordt veel van ze gevraagd. Met de hulp van freelancer van het jaar Boris Lange is deze talentvolle selectie gemaakt, en wat voor eentje.
Bij verschillende ideeën krijg je dat 'dat ik daar niet op ben gekomen' idee of juist compleet het tegenovergestelde. In beide gevallen gaat het om knappe koppen die denken in oplossingen in plaats van problemen.
De beste ideeën krijgen dus een kilometer lang de tijd om bij Boris in de auto hun idee te pitchen. Alle kandidaten hebben daardoor een opname van hun pitch die ze zoveel mogelijk over het internet
kunnen verspreiden, en daar kunnen wij dan weer op participeren.
Wij kijkers kunnen natuurlijk in de rol van de jury kruipen. Door het plan dat wij het tofst vinden bijvoorbeeld te sharen. Dan steekt die er wat ons betreft bovenuit. Zo hebben wij als kijker ook wat interactie bij de korte maar krachtige pitches van de kandidaten. Als je nou net zo benieuwd bent als wij waren, check gewoon alle mini-presentaties van de kandidaten van
Pitch and Ride .