Dat skincare allang niet meer alleen voor vrouwen is, dat begint inmiddels wel door te dringen. Maar toch denken veel mannen nog steeds: gedoe, tijdrovend en dat is niks voor mij. Onterecht, vindt artiest Willem de Bruin. In de nieuwe campagne van skincare studio Salon d’Homme laat hij zien dat goede huidverzorging simpel en haalbaar is. Geen luxe, maar basisonderhoud: net als tandenpoetsen.
Willem, bekend van
The Opposites en zijn solocarrière, leeft het leven van een creatieve multitasker. Nachten in de studio, optredens, reizen en vaderschap: zijn agenda is vol, en zijn huid kreeg daar de klappen van. Hij heeft al sinds zijn jeugd last van psoriasis. “Op een gegeven moment heb ik de keuze gemaakt: het is tijd om beter voor mezelf te zorgen. Sporten, beter eten en iets vinden dat ook mijn huid helpt.” Want waarom zou je
je huid dan nog blijven negeren?
Salon d’Homme
Salon d’Homme is een vooruitstrevende skincare studio in Amsterdam, gespecialiseerd in effectieve, wetenschappelijk onderbouwde huidverbetering voor mannen. Geen vage beloftes, maar duidelijke begeleiding en zichtbare resultaten. Dat willen we.
Routine zonder gedoe
Wat werkt voor Willem? Juist de eenvoud. Geen kast vol potjes en crèmes, maar een paar effectieve basics en af en toe een behandeling. Een goede routine hoeft niet ingewikkeld te zijn. “Simpel en haalbaar; net als tandenpoetsen.”
Salon d’Homme sluit daar naadloos bij aan. De studio, opgericht door Floris-Jan Zuure, wil van skincare een logisch onderdeel maken van het dagelijks leven van de moderne man. “Steeds meer mannen zoeken houvast en begeleiding. Niet te ingewikkeld, gewoon weten wat werkt." En laten we eerlijk zijn: we investeren in onze kleding, schoenen, voeding; waarom dan niet in je huid?
Skincare is geen luxe
De campagne laat zien dat skincare niet soft of ingewikkeld hoeft te zijn. Het is een investering in jezelf; net als je sportschema, voeding of nachtrust. Willem vergelijkt het met trainen: “Net als dat ik naar de gym ga; het zit in mijn routine en de resultaten komen vanzelf.” De kern van de campagne: making skincare second nature to men.
Hij treedt daarmee in de voetsporen van artiesten als Pharrell Williams, die het belang van een consistente routine al eerder benadrukte. De boodschap is helder: een gezonde huid is er voor iedere man die goed voor zichzelf wil zorgen. En dat willen we allemaal, toch?
En dat heeft niet per se iets met ijdelheid te maken, maar alles met zelfrespect.
Het is tijd dat mannen huidverzorging net zo serieus nemen als hun biceps of baardlijn.