Puma en Manchester City zijn weer terug en slaan speciaal voor het aanstaand Chinees Nieuwjaar nog maar eens even hun handen in een. We trappen in februari het jaar van de Draak af en daarom brengt de Champions League houder in samenwerking met de Duitse sportgigant een speciale collectie uit. Met deze speciale release brengen de twee sportgiganten een ode aan het Chinees Nieuwjaar. De collectie is een mix van 20 jaar rijke historie van thuisbasis van City het Etihad Stadium en de levendigheid van de Chinese cultuur.
Manchester City Year of the Wood Dragon collectie
De uitblinker van deze collectie is logischerwijs het dikke thuistenue van City, die de kenmerkende kleur babyblauw heeft en verder voorzien is van handgetekende illustraties. Beide logo’s staan midden op de borst en sponsor Etihad Airways prijkt zoals altijd pontificaal op het
shirt van de Citizens.
De collectie brengt niet alleen een sporttenue, maar bevat de capsule ook een leip trainingspak. Op de achterkant staat het logo van de club uit Manchester, maar met een draak motief erom heen verwikkeld, ziet er strak uit hoor.
Tevredenheid bij Puma
Marco Mueller, chef Product Lijn bij Puma, is in zijn nopjes over de net uitgebrachte collectie: “Met het ontwerpen van deze collectie, hebben we een hommage gebracht aan de iconische symbolen die staan voor kracht en uithoudingsvermogen wat perfect past bij de fans van Manchester City, de draak en de Etihad torentjes”.
Klinkt niet verkeerd allemaal, die PR-praat. Op 24 januari krijgen we het live debuut van het shirt, want dat wordt 'ie gedragen door het vrouwenelftal van Manchester City tijdens een heuse derby. Niemand minder dan rivaal Manchester United mag de krachten meten met de vrouwelijke Citizens. Mocht je geinteresseerd zijn in het tenue, op
de website van Manchester City 'issie ook gewoon te bestellen hoor.