Crypto is de laatste maanden natuurlijk het gesprek van de dag. Is het niet in positieve zin, dan is het wel in negatieve zin. NFT's vormen daar geen uitzondering op. Veel merken willen maar wat graag meedoen met de NFT-hype en Lacoste gaat zich daar op een bijzondere manier tussenvoegen. Lacoste heeft namelijk officieel zijn eerste NFT-project met de titel " Undw3 " gelanceerd. De collectie, die als 'onder water' wordt uitgesproken, speelt in op het krokodillenmotief van het merk. De NFT’s zijn namelijk de iconische krokodil. Pas op dat de NFT niet bijt
De NFT's bevatten een angstaanjagend beeld van een krokodil die uit de diepten van het water tevoorschijn komt. Lacoste gaat 11.212 digitale stukken verkopen. De NFT's gaan voor een startprijs van 0,08 ETH over de toonbank. Dit is op het moment van spreken ongeveer 80 dollar. Niet duur dus.
In een verklaring spreekt Lacoste's chief brand officer Catherine Spindlerover uit dat Lacoste de wil heeft toe te treden tot de NFT wereld. Ze zegt hierover: "Undw3 getuigt van onze wens om het fenomeen van decentralisatie gedreven door Web3 te begeleiden en getuigt van onze ambities in dit gebied." Ze voegt eraan toe dat Undw3 "een ervaringsgericht, interactief en creatief universum is, naar het beeld van Lacoste's creativiteit. Omdat Lacoste dus helemaal om is wat NFT's betreft, willen ze graag de kloof tussen fysieke en digitale Lacoste-consumenten overbruggen. Ze zeiden hierover: "In een wereld die steeds meer verbonden is, denken we dat de volgende grote stap is om u toe te voegen aan ons kernteam . Door een deel van de Lacoste-ervaring te bezitten, wordt u lid van de Lacoste-familie en hebt u uw woord over onze toekomst.” Ook belooft Lacoste dat eigenaren van de NFT's niet alleen toegang zullen hebben tot exclusieve fysieke producten, maar ook inspraak zullen hebben in de komende ontwerpen.